عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه برنامه ریزی روز جمهوری اسلامی برگزار شد


جلسه برنامه ریزی روز جمهوری اسلامی برگزار شد

جلسه برنامه ریزی روز جمهوری اسلامی برگزار شد

روز گذشته جلسه برنامه ریزی روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی به ریاست فرماندار تشکیل شد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کلاله نصرت برزگر فرماندار شهرستان در این جلسه با اشاره اهم اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در 37 سال گذشته گفت : این انقلاب مدیون و حاصل خون هزاران شهید گلگون کفن است که در راه آزادی میهن در برابر طاغوت ایستادگی کردند و امروز ما باید قدردان خون های شهدا و خانواده های معزز شهدا باشیم که در راه اعتلای انقلاب ایثارگری کردند .

وی گفت : پس از پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 در روز 12 فروردین حکومت جمهوری اسلامی به تثبیت رسید و مردم با رای آری به حذف سلطنت و برقراری حکومت جمهوری اسلامی با اکثریت آراء رای دادند .

در این جلسه مقرر شد تا مراسم متمرکز بزرگداشت روز جمهوری اسلامی بصورت شهرستانی در روز چهارشنبه مصادف با 11 فروردین در مسجد جامع شهرستان برگزار شود .

********************************************************

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸٫۲ واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.

در روز ۱۲ فروردین نتایج اعلام شد و این روز را روز جمهوری اسلامی نامیدند. طبق اعلاميه دولت موقت، در رفراندم 20 ميليون و 288 هزار تن (98 و دو دهم درصد آراء) به حذف سلطنت و برقراري نظامي اسلامي «بله» و 241 هزار تن «نه» گفته بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

جلسه برنامه ریزی روز جمهوری اسلامی برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 720
  • کد خبر : 19007