عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پروژه ترسیب کربن بطور جدی دنبال گردد

فرماندار آزادشهر :

پروژه ترسیب کربن بطور جدی دنبال گردد

پروژه ترسیب کربن  بطور جدی دنبال گردد

  فرماندار آزادشهر گفت : طرح ترسیب کربن یک طرح بین اللملی است که توسط منابع طبیعی کشور  در سال 2003 در یکی از مناطق استان خراسان جنوبی بنام حسین آباد غینات شهرستان سرپیشه که با موفقیت دوره 5 ساله آن به پایان رسید و بعد از این دوره با مشاهده موفقیت دوباره 5 سال دیگر تمدید شد.

 فرماندار آزادشهر عنوان کرد: با توجه به پیشرفت طرح و ایجاد اشتغال  و عدم کوچ روستائیان به شهرها . دولت تصمیم گرفت تا این طرح تعمیم داده شود به سایر استانها و گلستان یکی ازاین استانهای مورد توجه می باشد.

 به گفته وی ؛  در استان گلستان 6 روستا مورد هدف طرح از جمله وامنان – سیب چال – کاشیدار – نراب – تیل اباد و خوشی ییلاق می باشد و در حال حاضر فاز اول کار به اتمام رسیده است .

وی افزود:در فاز اول تشکیل کمیته های روستایی انجام شده است و این طرح به مردم روستاهای مذکور توضیح داده شده است و فاز دوم این طرح از اول دی ماه سال گذشته  آغاز شده که صندوق های شکل گرفته است و همچنین هماهنگی بین ادارات در دستور کار قرار گرفته است در همین راستا رئیس منابع طبیعی شهرستان در دیدار با شفائی فرماندار داشتند 

 در این دیدار  شفائی فرماندار بیان نمودند:  تلاش مضاعف ادارات با مطالعه وتعامل با کشاورزان و باغداران  همت والایی را می طلبد که امیدوارم این کار در امسال که مزین است به سال  اقتصاد مقاومتی واقدام و عمل  محقق گردد .

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 562
  • کد خبر : 19183