عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید از ورود جو وارداتی به مراکز خرید پیشگیری کرد


باید از ورود جو وارداتی به مراکز خرید پیشگیری کرد

باید از ورود جو وارداتی به مراکز خرید پیشگیری کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس در جلسه شورای کشاورزی گفت: باید بر مراکز خرید گندم و جو و کلزا در شهرستان نظارت بیشتری صورت بگیرد.
مهندس محمد حمیدی افزود: پایین بودن قیمت گندم وارداتی و تفاوت قیمت خرید تضمینی از چالشهای مهم در زمان خرید تضمینی محصولات است.
وی همچنین یادآور شد: باید جلوی ورود گندم و جو وارداتی به کراکز خرید گرفته شود تا یارانه دولتی به کشاورزان به عنوان زحمت کشان جامعه برسد.
وی با اشاره به پیش بینی 325 هزار تنی گندم و افزایش سطح تولید نسبت به سال گذشته خاطر نشان کرد: مدیریت خرید تضمینی محصولات گندم و جو و کلزا باید به گونه ای باشد تا صفی در جلوی مراکز خرید تشکیل نشود.
مهندس حمیدی ضرورت تشكیل كمیته ویژه برداشت محصولات پاییزه در فرمانداری گنبد را یادآور شد و به اعضای شورای كشاورزی شهرستان خاطر نشان كرد: تمامی اقدامات بایستی برای تسهیل امور مردم و كاستن از مشكلات آنان، بویژه كشاورزان در زمان برداشت محصولات استوار باشد.
سهراب سهرابی در جلسه شورای كشاورزی شهرستان گنبدكاووس افزود: رقم ریالی ضایعات محصولات كشاروزی استان معادل قیمت یك هزار و 150 دستگاه كمباین است و اگر ضایعات به حداقل برسد، می توان در عرض دو سال تمامی كمباین های استان گلستان را نو كرد.
وی با بیان اینكه این ضایعات معادل 120 هزار تن است كه غذای 660 هزار نفر محسوب می شود، خاطرنشان كرد برنامه ریزی برای برداشت مناسب محصولات ضروری است و لازم است اكیپ هایی برای كنترل ضایعات در زمان برداشت، حمل و انبارداری تشكیل شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی گلستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای نوسازی وسایل كشاورزی همچون تراكتور و كمباین و ادوات كشاورزی استان گفت: در سه سال گذشته در مجموع یك هزار و 200میلیارد ریال از محل خط اعتباری مكانیزاسیون به استان گلستان اختصاص یافت و امسال نیز مبلغ 540 میلیارد ریال برای این امر درنظر گرفته شده است.
وی نوسازی ناوگان و اداوات كشاورزی استان را در كاهش صعوبت كار و افزایش راندمان تولید موثر دانست.
سهرابی با اشاره به بارش هاب خوبی سال آبی جاری و وضعیت خوب محصولات پاییزه استان و پیش بینی عملكرد و تولید خوب این محصولات گفت: امسال برای كشت محصولات پاییزه بیش از 45 هزار تن انواع بذور اصلاح شده و 130 هزار تن انواع كودهای شیمیایی تهیه و توزیع شده است.
در این نشست چالش های فصل برداشت محصولات كشاورزی پاییزه بویژه گندم در شهرستان گنبدكاووس با حضور مسئولان استانی و شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و فرماندار ویژه شهرستان گنبدكاووس بر لزوم جدیت و برنامه ریزی لازم برای برداشت مناسب محصولات تاكید كرد.
غلامعلي نورا در جلسه شوراي كشاورزي گنبدكاووس، توليد سال گذشته گندم در اين شهرستان را 195 هزار تن اعلام كرد و گفت: امسال با تحقق پيش بيني انجام شده، 130 هزار تن افزايش توليد نسبت به سال گذشته حاصل خواهد شد.
وي با بيان اينكه بيش از 98 درصد كشت گندم در بهترين تاريخ كشت مناسب شهرستان انجام شده است، گفت: تداوم بارندگي ها نيز باعث شده تا از وضعيت بسيار خوبي در سطح مزارع برخوردار باشيم.
نورا خاطرنشان كرد از نظر آفات نيز امسال يكي از سال هاي خوب در زمينه مبارزه با انواع علف هاي هرز و نيز آفات و بيماري ها محسوب مي شود و در بيش از 165 هزار هكتار از اراضي گندم مبارزه با علف هاي هرز پهن برگ و نازك برگ و نيز در 65 هزار و 49 هكتار مبارزه با آفات و بيماري ها انجام شده است.
وي با اشاره به مبارزه موثر با آفت ملخ در سال گذشته كه در سطح 10 هزار هكتار انجام شد، گفت: اين وضعيت به همراه شرايط خوب آب و هوايي سبب شد تا امسال تاكنون تنها در سطح 620 هكتار مبارزه با ملخ انجام شود كه بيش از 90 درصد كاهش سطح مبارزه وجود دارد.
مدير جهاد كشاورزي گنبدكاووس با اشاره به وضعيت خوب ساير محصولات پاييزه از جمله جو و كلزا نيز گفت: امسال پيش بيني توليد جو در سطح شهرستان قريب به 60 هزار تن و دانه روغني كلزا نيز قريب به دو هزار و 500 تن است.
وي با اشاره به تفاوت قيمت جهاني محصولات اساسي نظير گندم ، جو و كلزا با قيمت هاي داخلي و خريد تضميني اعلام شده از سوي دولت، گفت: اين مسئله از دغدغه هاي خريد امسال محصولات كشاورزي است و براي جلوگيري از سوء استفاده هاي احتمالي و فعاليت سودجويان و دلالان، خريد محصولات كشاورزي بر اساس ليست كشاورزان و توليدكنندگان انجام مي شود.
مدير جهاد كشاورزي گنبدكاووس از كشاورزان خواست براي تكميل ليست خريد محصولات كشاورزي به مراكز جهاد كشاورزي مراجعه كنند.

باید از ورود جو وارداتی به مراکز خرید پیشگیری کرد

 

باید از ورود جو وارداتی به مراکز خرید پیشگیری کرد

 

باید از ورود جو وارداتی به مراکز خرید پیشگیری کرد

 

باید از ورود جو وارداتی به مراکز خرید پیشگیری کرد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 886
  • کد خبر : 19873