عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان آق قلا برگزار شد

به ریاست معاون فرماندار:

جلسه کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان آق قلا برگزار شد

جلسه کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان آق قلا برگزار شد

 جلسه کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان آق قلا به ریاست علی اکبر قجری و با حضور اعضاء این کارگروه در محل دفتر معاون فرماندار برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا،"علی اکبر قجری"در این جلسه نیروی انسانی توانمند و کارا را یکی از محورهای اصلی اقتصاد عنوان کرد و گفت: بحمدالله شهرستان آق قلا در زمینه برخورداری از نیروی انسانی توانمند هیچ کمبودی ندارد و می توان با تدبیر و مدیریت مناسب بخوبی از نیروی انسانی در گسترش فعالیت های اقتصادی استفاده کرد.

 معاون فرماندار شهرستان آق قلا،مبارزه با قاچاق کالا را یکی از عوامل مهم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اقدامات بسیار مناسبی در این زمینه در سطح شهرستان بصورت روزانه در حال انجام است و همه دستگاههای ذیربط باید در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا فعال شوند.

 وی در ادامه خواستار تعیین تکلیف واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیر فعال شهرستان شد و گفت: کارگروه اقتصادی ستاد اقتصاد مقاومتی باید در اسرع وقت فهرستی از واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال و غیر فعال شهرستان بویژه واحدهای ریشه دار و قدیمی و مشکلات و موانع فعالیت آنها را تهیه کند تا تصمیمات لازم در جهت رفع این موانع و مشکلات اتخاذ شود.

 این مقام مسئول در شهرستان ادامه داد: تنها بخشی از واحدهای تولیدی و صنعتی با کمبود منابع مالی مواجه هستند و برخی از مشکلات آنها را می توان با رایزنی با دستگاههای اجرائی، سیستم بانکی و نهادهای خدمات رسان برطرف ساخت تا فعالیت این واحدها با شتاب بیشتری تداوم داشته باشد و از تعطیلی و غیر فعال شدن آنها پیش گیری کرد.

 وی همچنین با اشاره به اهمیت سوخت مصرفی واحدهای صنعتی، کشاورزی و تولیدی گفت: بررسی های لازم صورت خواهد گرفت تا اگر مجموعه ای به سوخت گاز دسترسی ندارد هرچه سریعتر نسبت به تامین این سوخت اقدام شود.

 "قجری" تصریح کرد: همه ادارات و دستگاههای عضو ستاد اقتصاد مقاومتی باید در حوزه کاری خود به تدوین برنامه و سیاست گذاری در زمینه اقتصاد مقاومتی بپردازند.

 جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان آق قلا، بخش کشاورزی را یکی از بخش های مهم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دولت تدبیر و امید با خرید تضمینی گندم و جو با قیمت بسیار مناسب از کشاورزان نشان داد که توجه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد و با اجرای سیاست های دولت در این بخش توسط کشاورزان از جمله استفاده از روش های نوین آبیاری، گام های موثری در زمینه خودکفایی کشور از واردات محصولات کشاورزی برداشته خواهد شد.

 وی خرید کالاهای تولید داخل توسط مردم و بهره مندی از ظرفیت شهروندان و بخش خصوصی در زمینه اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید اطلاع رسانی لازم و تبلیغات محیطی با کمک رسانه ها صورت گیرد. بی تردید هرچه مشارکت مردم و بخش خصوصی در این زمینه بیشتر باشد نتایج به مراتب بهتری نیز بدست خواهد آمد.

 وی همچنین بر ضرورت تهیه شناسنامه اقتصادی و تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان و فعالان اقتصادی شهرستان گفت: هدف گذاری های لازم جهت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در شهرستان انجام شده و با همراهی و مشارکت مردم و تلاش و همراهی مسئولان شهرستان نتایج مطلوبی تا پایان سال بدست خواهد آمد.

جلسه کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان آق قلا برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 590
  • کد خبر : 22095