عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جمعیت دامی شهرستان گالیکش در مقایسه با بعضی از شهرستانهای مجاور وزن بیشتری دارد

مدیر کل دامپزشکی گلستان در مراسم افتتاح شبکه دامپزشکی گالیکش:

جمعیت دامی شهرستان گالیکش در مقایسه با بعضی از شهرستانهای مجاور وزن بیشتری دارد

جمعیت دامی شهرستان گالیکش در مقایسه با بعضی از شهرستانهای مجاور وزن بیشتری دارد

دکتر وفایی در مراسمی که به مناسبت افتتاح شبکه دامپزشکی شهرستان گالیکش برگزار شد گفت: افتتاح این اداره در شهرستان گالیکش از آرزوهای دیرینه ما بود که محقق شد. 

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان افزود: در استان گلستان 2 شهرستان اداره مستقل نداشتند، یکی شهرستان گمیشان و دیگری شهر شما بود و اهمیت زیادی که شهرستان گالیکش دارد ما را ترغیب کرد تا هرچه سریعتر این اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: گالیکش دروازه ورودی استان از سمت شرقی است و همسایگی آن با استانی است که جمعیت دامی گسترده ای دارد و یکی از مشکلات گسترده ای که در سطح کشور داریم ورود بیماریهای دامی از شرق کشور است و در همین رابطه قرنطینه ای در تنگراه داریم که انشاء الله بتوانیم با سرکشی های دکتر پورقاز نظارت و کنترل لازم در این بخش را اعمال نماییم.

مدیرکل دامپزشکی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه با تلاش‌هایی که از سوی استانداری، فرمانداری و مجموعه دامپزشکی استان صورت گرفت شبکه دامپزشکی گالیکش از شهرستان مینودشت مستقل شد.

دکتر محمود رضا وفایی افزود: از این به بعد خدمات مربوط به حوزه دام و طیور، آبزیان و بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی به‌طور کاملاً مستقل در این شهرستان انجام خواهد شد و دامداران عزیز می‌توانند با مراجعه به شبکه دامپزشکی گالیکش از کلیه خدمات دامپزشکی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد : شهرستان گالیکش با توجه به نزدیکی به ناحیه جنگلی و حیات‌وحش پارک ملی گلستان و همچنین مجاورت با استان خراسان شمالی و رضوی به‌عنوان ورودی شرقی استان محسوب می‌شود و از این حیث استقلال شبکه بهداشت این شهرستان بسیار حائز اهمیت بود.

گفتنی است که در این مراسم دکتر «سعید پورقاز» به‌عنوان اولین مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان گالیکش معرفی شد.

قابل ‌ذکر است که در شهرستان گالیکش، هشت هزار رأس گاو و گوساله، 80 هزار رأس گوسفند و بز ، 13 واحد مرغداری گوشتی، پنج واحد مرغداری مادر گوشتی با ظرفیت 500 هزار قطعه در هر دوره، یک واحد جوجه‌کشی که بزرگ‌ترین واحد جوجه‌کشی در استان است با ظرفیت 2میلیون و 820 هزار قطعه در هر دوره و 70 مرکز عرضه و نگهداری فراورده‌های دامی وجود دارد.

 جمعیت دامی شهرستان گالیکش در مقایسه با بعضی از شهرستانهای مجاور وزن بیشتری دارد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 547
  • کد خبر : 22100