عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ما در مقابل مردم مسئولیم و باید پاسخگو باشیم

فرماندار گالیکش در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان:

ما در مقابل مردم مسئولیم و باید پاسخگو باشیم

ما در مقابل مردم مسئولیم و باید پاسخگو باشیم

 حسن خسروی در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان گالیکش که در محل سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت: ما در مقابل مردم مسئولیم و باید پاسخگو باشیم. آیا این امکاناتی که در اختیار ماست به درستی و در جای خودش هزینه کرده ایم؟

وی افزود: باید خیلی از آسیب ها را بررسی کنیم. ممکن است یکی از عوامل سه گانه در آن دخیل باشد، از این جهت بحث توامندسازی آحاد جامعه باید به نحوی در برنامه ها مد نظر قرار گرفته و راجع به آن برنامه ریزی شود.

فرماندار گالیکش ضمن تاکید بر اهمیت پر کردن اوقات فراغت مردم تاکید کرد: بحث اوغات فراغت و ایجاد نشاط اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد.خصوصا در مدارس و در مجتمع های کارگری باید بیشتر به این موضوع توجه شود چرا که این بحث از مسائل خیلی مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

وی ضمن انتقاد از پراکنده کرده اعتبارات و امکانات موجود در این بخش تصریح کرد: اگر اینهمه هزینه هایی که در سطح شهر بطور معمول همه ساله اتفاق می افتد و بصورت پراکنده مصرف می شود که تاثیر آنچنانی هم ندارد را متمرکز کنیم و دوستان همه به این موضوع کمک کنند می توانیم از از نظر اجتماعی بخشی از این بار سنگین(آسیبهای اجتماعی) را برداریم که البته تبعات هم دارد.

خسروی اضافه کرد: بیائید یک تصمیم جدی بگیریم. تصمیمی که تاثیر گذار باشد. هر چند که این تصمیم تبعات هم داشته باشد همه تبعات آنرا بپذیریم ولی کاری کنیم که درد و آلام مردم کاهش پیدا کند. وقتی معصوم می فرماید که اگر یک انسان را نجات بدهیم مانند نجات همه عالم است، اهمیت کار بیشتر روشن می شود.شاید در خانواده ها بچه هایی باشند که تحت فشار و به سختی زندگی می کنند نه بخاطر فقر مالی بلکه بخاطر فقر فرهنگی و نداشتن روابط سالم و ارتباطات صحیح در خانواده و والدین.

در حاشیه این جلسه رمضانی راد با اشاره به حجم پرونده های طلاق ارجاع شده به بهزیستی شهرستان گفت: در سال 94 از مجموع 119پرونده طلاق توافقی که به مرحله قطعی جدایی رسیده بودند با همت مشاورین و کارشناسان این اداره 19 مورد سازش حاصل شده و 49 مورد همچنان در حال انجام است.

وی افزود : در همین مدت 263 مورد مشاوره زوجه ، 263 مورد مددکاری اجتماعی و 226 جلسه مشترک، 725 مورد جلسه روانشناسی برای زوجو 725 مورد جلسه مددکاری برای زوج و زوجه صورت گرفته است.

رمضانی راد تصریح کرد: به دلیل وجود مشکلاتی نظیر فقر اقتصادی،فقر فرهنگی،اعتیاد به مواد مخدر، بیکاری و اختلافات خانوادگی ، متاسفنه آمار طلاق افزایش یافته است و بهترین راهکار فعال شدن امر مشاوره و بیشتر شدن مراکز مشاوره های تخصصی ، n.g.o ها یا همان سمن ها ، برگزاری کلاسهای آموزش مهارتهای زندگی و سبک زندگی و تقویت باورهای دینی و مذهبی می باشد که خیلی تاثیرگذار است.

وی در پایان اعلام کرد: کمیته تخصصی قبل از ازدواج توسط بهزیستی در سال فعال شده و انشاء الله در سال 95 بصورت فصلی جلسات آن برگزار خواهد شد. در این زمینه دادگستری ، بهزیستی،شبکه بهداشت، کمیته امداد و آموزش و پرورش مساعدت داشته اند که امیدواریم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

ما در مقابل مردم مسئولیم و باید پاسخگو باشیم

 

ما در مقابل مردم مسئولیم و باید پاسخگو باشیم

 

ما در مقابل مردم مسئولیم و باید پاسخگو باشیم

 

ما در مقابل مردم مسئولیم و باید پاسخگو باشیم


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 508
  • کد خبر : 22413