عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سخنرانی فرماندار قبل از خطبه های نمازجمعه شهرستان علی آباد کتول

با نزدیک شدن به زمان آغاز سرشماری کشاورزی انجام شد؛

سخنرانی فرماندار قبل از خطبه های نمازجمعه شهرستان علی آباد کتول

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری احمد تجری مفردفرماندارشهرستان علی آباد کتول امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه علی آباد کتول با تبریک ایام هفته دفاع مقدس، گفت: در آستانه برگزاری سرشماری عمومی کشاورزی سراسر کشور هستیم که از ۵ مهر آغاز می شود و به مدت ۴۰ روز ادامه خواهد داشت.

فرماندار ، سرشماری کشاورزی را رخداد مهمی در کشور دانست و گفت: اهمیت این سرشماری به دلیل اهمیت بخش کشاورزی در کشور است،به لطف خدا و برنامه ریزی ها، ایران به ویژه بعد از انقلاب از کشورهای پیشگام در اجرای سرشماری ها بوده است.

وی سرشماری نفوس و مسکن و سرشماری کشاورزی را دو سرشماری مهم در کشور دانست و افزود: از شنبه تا ۱۸ آبان سرشماری کشاورزی برگزار می شود که عمدتاً سرشماری ها نشانه عزتمندی و افتخار کشورها در معرفی پیشرفت است.

احمد تجری مفرد بیکاری را از چالش های بخش کشاورزی دانست و گفت: بیشترین سهم بیکاری جوانان و تحصیل کردگان در حوزه کشاورزی است. اگر بخواهید کاری برای رفع بیکاری در بخش کشاورزی شود باید آمار دقیق داشت که با سرشماری انجام می پذیرد.

وی گفت: دامداری و دامپروری، زراعت و باغبانی همگی در حیطه بخش کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای استفاده بهینه جز با برنامه ریزی و آمار برای کشت و کار امکان پذیر نیست، تصریح کرد: خوشبختانه در اعلام سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که معماری اقتصادی کشور است و برنامه ریزی دولت تدبیر امید، سهم بخش کشاورزی پیش بینی می شود.

وی افزود: برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی فرصت مغتنمی برای بخش کشاورزی است که نتیجه ای حاصل نمی شود مگر اینکه اطلاعات و آمار دقیق باشد.

تجری مفرد گفت: به همین دلیل نیروهای خوب و محلی انتخاب شدند ودرسراسرکشورتعداد ۶ هزار مأمور و در مجموع ۱۲ هزار نفر در امر آمارگیری بخش کشاورزی بسیج شده اند که با تجهیزات و لباس یکسان با کارت شناسایی به منازل و بخش کشاورزی مراجعه می کنند.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .