عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یکی از علل اصلی رکود بازار قاچاق کالاست که مردم را به کالاهای داخلی بی نیاز میکند

معاون فرماندار کلاله گفت :

یکی از علل اصلی رکود بازار قاچاق کالاست که مردم را به کالاهای داخلی بی نیاز میکند

 یکی از علل اصلی رکود بازار قاچاق کالاست که مردم را به کالاهای داخلی بی نیاز میکند

معاون فرماندار کلاله در جلسه قاچاق کالا و ارز گفت : یکی از علل اصلی رکود بازار و تعطیلی کارخانجات و بازاریان قاچاق بی رویه کالاست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کلاله شهرام شیرزاد معاون فرماندار کلاله در این جلسه با اشاره به تبعات منفی قاچاق در رکود بازار و رونق کسب و کار اظهار داشت : قاچاق کالا در کشور ما به حدی رسیدست که در سال 93 میزان قاچاق 20 میلیارد دلار بود که نمونه بارز آن در ورادات بی رویه کالاهای لوکس از جمله خودرو و لوازم آرایشی و بهداشتی و .... بود که این آمار در سال گذشته با 5 میلیارد کاهش به 15 میلیارد دلار رسید که چیزی برابر با بیش از نیمی از بودجه جاری کشور است که اگر مدیریت نشود قطعا لطمات آن متوجه همه مردم خواهد شد .

وی در ادامه با اشاره به مسئله ماهواره نیز بروز ماهواره در کشور را باعث اصلی بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی در خانوده ها برشمرد که اگر مدیریت نشود آثار مخرب آن روز به روز بیشتر دامنگیر جامعه و قشر جوان خواهد شد .

شیرزاد اظهار داشت که ایران بعد از عربستان دومین کشور مقصد کالاها و لوازم آرایشی در جهان است که اغلب موارد ارایشی در پاکستان جعل میشود که به لحاظ بهداشتی لطمات فراوانی به پوست وارد میکند .

حسام رئیس اداره تعزیرات حکومتی در ادامه با اشاره به آثار مخرب و میزان بالای آمار قاچاق کالا و ترفندهای قاچاقچیان گفت : 95 درصد کالاهای قاچاق در صلاحیت تعزیرات حکومتیست جز 5 درصد که شامل کالاهای ممنوعه از قبیل مشروبات الکلی و مواد افیونی که آن هم در حوزه اختیارات محاکم قضایی است .

وی در ادامه اظهار داشت : بیشترین آمار قاچاق برنج در کل کشور در شهرستان مینودشت است که بواسطه نداشتن شماره سریال قریب به 99 درصد از کشفیات برنج که خیلی هم زمانبرست با حکم مراجع قضایی برائت خورده اند که این نیاز به بازنگری مجدد در رسیدگی به قاچاق این کالا دارد .

رئیس اداره تعزیرات حکومتی سپس گفت : بیشتر جنس قاچاق از استان خارج میشه تا وارد و در استان 2 مرکز تعاونی مرزنشینان وجود دارد که بعضا در این تعاونی ها مواردی از جمله واردات لوازمی دیده شده که مورد نیاز مرزنشینان نیست که شامل ادوات آرایشی و حتی خودروی پورشه بوده است که تعداد این متخلفین از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر است .

ایشان پیرامون گوشی های موبایل نیز گفت : الان اغلب گوشی های موبایلی که در کشور وجود دارد قاچاق اند که قرار بود در ماه گذشته طرح رجیستری اجرایی شود که با وجود تصویب قانون بنا به دلایلی لغو شد .

حسام عنوان داشت که در مجموع 6 ماهه اول سال 146 میلیون تومان قاچاق کالا کشف و ضبط شده است .

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نیز با اشاره به کمبود نیروهای انسانی و نداشتن یگان حفاظت گفت : یکی از مشکلات اصلی ما در شهرستانی به این وسعت و تنوع زیستی نداشتن یگان حفاظت محیط زیست برای کنترل و رصد منطقه است .

فرامرزی با اشار هبه کشفیات صورت گرفته اظهار داشت :از ابتدای سال تاکنون 3 قبضه اسلحه و 8 پرنده شکاری و وحشی از شکارچیان کشف و ضبط شده است .

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 657
  • کد خبر : 24727