عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دومین جلسه شورای زکات شهرستان علی آباد کتول


دومین جلسه شورای زکات شهرستان علی آباد کتول

دومین جلسه شورای زکات شهرستان علی آباد کتول

به گزارش روابط عمومی فرمانداری،دومین جلسه شورای زکات شهرستان باحضوراحمدتجری مفرد فرماندارشهرستان علی آباد کتول، مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گلستان و اعضا شورای زکات شهرستان علی آباد کتول در محل دفتر امام جمعه علی آباد کتول برگزارشد.

تجری مفرد قائم مقام ستاد زکات و فرماندار شهرستان علی آباد کتول نیز با اشاره به وضعیت اقتصادی مطلوب کشاورزان تصریح کرد:روحیه دولت ،روحیه کمک به محرومین و مستمندان است و امر زکات ، امری حکومتی و مبارکی است و بایستی بسترها و فرهنگ سازی لازم در این موضوع انجام گردد .

موسوی ، رئیس ستاد زکات و امام جمعه شهرستان علی آباد کتول ضمن مفید خواندن خدمات ارزنده کمیته امداد امام خمینی (رحمت ا.. علیه ) ، روشنگری در موضوع زکات را خواستار شد و گفت : کار ما در موضوع زکات ، روشنگری است ، مردم بایستی به اهمیت پرداخت زکات آگاه شوند ، موضوع زکات تشریفاتی نیست ، موضوع جدی دین و شریعت ماست که زمینه های آن در بین مردم وجود دارد و جزء اعتقاد مردم است و با کمی روشنگری میتوان به آن دست یافت .

امان اله حسین پور ، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (رحمت ا.. علیه ) و دبیر ستاد زکات استان گلستان ضمن اشاره به ظرفیت 60درصدی توانمندی کارو کسب درآمد در خانواده بزرگ امداد امام رحمت ا.. علیه گفت : رویکرد و جهت گیری کمیته امداد درراستای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است و بیشتر از 60 درصد خانواده های تحت حمایت ظرفیت کار و کسب رزق را دارا می¬باشند که لازمه آن وجود بستر لازمه ، تسهیلات ، مشاوره شغلی همراه بانظارت است .

حسین پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم بالای نیازمند و تولید فقر در جامعه افزود : متاسفانه تولید فقر در جامعه از طرق مختلف روبه افزایش است و دراین ارتباط عزم جدی و همگانی سازمانها ، ادارات و خیرین نیکوکار را می¬طلبد .

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (رحمت ا.. علیه ) خاطرنشان کرد : یکی از ظرفیت های همگانی ، زکات واجب الهی است و کمیته امداد در گام اول خواستار پرداخت زکات همگانی و فراگیر مودیان زکات است و در مراحل بعدی نیز با فرهنگ سازی توسط مبلغین وروحانیون و جمع آوری یک پارچه زکات نسبت به رفع مشکلات معیشتی محرومین اقدام خواهد کرد .

دومین جلسه شورای زکات شهرستان علی آباد کتول

 

دومین جلسه شورای زکات شهرستان علی آباد کتول

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .