عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کشاورزی و تولید محصولات مختلف،برند گنبدکاووس محسوب می شود


کشاورزی و تولید محصولات مختلف،برند گنبدکاووس محسوب می شود

کشاورزی و تولید محصولات مختلف،برند گنبدکاووس محسوب می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان بخش کشاورزی را بسیار مهم برای مردم ومسئولان آن ذکر کرد و گفت: کشاورزی و تولید محصولات مختلف، امتیاز و برند شهرستان گنبدکاووس محسوب می شود.
مهندس عبدالقدیر کریمی نیز با اشاره به کسب رتبه اول شهرستان در تولید گندم در سطح کشور، ابراز امیدواری با تداوم شرایط مطلوب آب و هوایی، تلاش کشاورزان و حمایت مسئولان و مدیران از آنان، این موفقیت ها ادامه داشته باشد.
وی استفاده از ظرفیت و توان کشاورزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: آموزش کشاورزان و بیان نکات علمی و ترویجی به آنان با هدف تولید بیشتر و کیفی تر محصولات، بایستی مدنظر مدیران و کارشناسان کشاورزی شهرستان باشد
غلامعلی نورا نیز در این جلسه افزود: با توجه به حمایت هایی که از سوی شرکت مجری این طرح انجام می شود، تاکنون 18 کشاورزی برای کشت این محصول در سطح 480 هکتار اعلام آمادگی کرده اند.
وی افزود: در اجرای این طرح، شرکت کشت و صنعت جوین با تامین امکانات و ادوات کشت و کلیه نهاده های مورد نیاز از مرحله کاشت تا زمان برداشت، تمامی هزینه ها را متقبل می شود و پس از فروش محصول، شرکت مجری هزینه ها و حق الزحمه های خود را برداشت می کند.
مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس، کشت چغندرقند را زراعتی حساس و در عین حال دارای تولید بالا توصیف کرد و گفت: همه بخش ها آمادگی دارند این نوع کشت را مورد حمایت قرار دهند.
نورا در مورد توسعه کشت دانه روغنی کلزا نیز گفت: سهمیه ابلاغی به این شهرستان در سال زراعی جاری کشت 14 هزار هکتار کلزا است که تاکنون در سطح نزدیک به 9 هزار هکتار پیش ثبت نام برای کشت کلزا به مدیریت جهاد کشاورزی اعلام شده و برای تامین نهاده های مورد نیاز از جمله کود و سم مشکلی وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از توسعه این کشت، امسال حق بیمه آن برای کشاورزان رایگان است و دولت تمامی هزینه های بیمه زراعت کلزا را پرداخت می کند.
وی با اشاره به مشکل تامین ادوات و دستگاه های ریزدانه کار در شهرستان گفت: با پیگیری های صورت گرفته امسال 22 دستگاه سهمیه کارنده مخصوص کلزا به گنبدکاووس اختصاص یافته که با 70 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان متقاضی تحویل می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس، وضعیت این شهرستان در کاشت و تولید گندم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در سالجاری شهرستان گنبد با تولید 325 هزار تن گندم و تحویل آن به مراکز خرید، مقام نخست را در بین شهرستان های کشور به دست آورد و استان گلستان نیز مقام دوم در این زمینه را کسب کرد.

کشاورزی و تولید محصولات مختلف،برند گنبدکاووس محسوب می شود

 

کشاورزی و تولید محصولات مختلف،برند گنبدکاووس محسوب می شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1160
  • کد خبر : 25337