عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه مدیران مدارس با موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن برگزار شد


جلسه مدیران مدارس با موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن برگزار شد

جلسه مدیران مدارس با موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن برگزار شد

جلسه مدیران مدارس با موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کانون شهید باهنر بندرگز برگزار شد.

فرماندار شهرستان بندرگز در این جلسه ضمن عرض تبریک ایام بازگشایی مدارس خدمت فعالان عرصه تعلیم و تربیت گفت :  سال ، سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است. این شعار شعار فراگیری است که در همه زمینه ها تجلی دارد.

علی اصغر میرزایی افزود : اگر بخواهیم بررسی داشته باشیم قطعا به این نکته می رسیم که بحث اقتصاد مقاومتی در همه امورات زندگی ساری و جاری است ، ما اگر آموزش را کیفیت ببخشیم نتایج دلخواهی را از آن به دست خواهیم آورد و هزینه ها را کاهش خواهیم داد و به بهره وری بالایی دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد : در بحث سرشماری این موضوع مطرح است که آمار درست و دقیقی به دست آید و چون اولین باری است که به صورت اینترنتی انجام می شود و نیاز به مامور سرشماری نمی باشد و البته مامورین بعدا به همه خانه ها مراجعه می نمایند و اگر چنانچه درصد آمار سرشماری اینترنتی بالا باشد خوب کار مامورین سرشماری کمتر خواهد شد و سریع تر می شود از روزهای ماموریت آنان کاسته می شود و از هزینه های نقلیه و امکانات و زمان صرفه جویی خواهد شد.

 میرزایی گفت : دولت در بعضی از امورات ماموریت دارد و موظف به کارها و امورات مهم است از جمله انتخابات. انتخابات جزو وظایف و ماموریت دولت است. سرشماری تقریبا جزو وظایف اختصاصی تر به حساب می آید. معمولا درصد بالایی از این کار خود را باید خود دولت انجام دهد.

فرماندار بندرگز افزود : خوب در اموراتی که دولت وظیفه و ماموریت دارد چه کسی باید اجرای ماموریت با دولت همراهی کند قطعا ارگانها و نهادهای دولتی و کارکنان اداری. عوامل و نیروهای دولتی موظف هستند در انجام ماموریت دولت را یاری دهند. سرشماری یکی از وظایف و ماموریت های دولت محسوب می شود. نگاه بر آن است اگر بتوانیم ضریب سرشماری اینترنتی را افزایش دهیم قطعا هزینه ها کاهش می یابد و در مرحله دوم سرشماری که درصدی از کار در مرحله اول صورت گرفته هزینه هنگفتی از دوش دولت کاسته می شود.

وی ادامه داد : روش های مختلفی برای اجرای کار در نظر گرفته شده و کسانی که می توانند دولت را یاری دهند از جمله همکاری مدارس ، معلمین ، دانش آموزان و دهیاران و شوراها و ادرات و ... هستند. در روستاها دهیاران و شوراهای محترم و حتی مراکز دولتی که در روستاها و شهرها مستقر هستند می توانند مسوولین را در این امر کمک کنند.

فرماندار بندرگز اظهار داشت : در حوزه آموزش و پرورش علاوه بر اینکه قطعا همه مدیران مدارس و کارکنان در سرشماری اینترنتی شرکت داشته اند انتظار داریم که مابقی کارکنان هر چه زودتر در این امر همراهی نمایند. مشکلات و موارد اولیه ای  که درخصوص ثبت نام متقاضیان وجود داشت  با دستور ریاست محترم جمهور بر طرف شده است و هم اینک بیشتر متقاضیان با توجه به گزارش اخذ شده از روند کار راضی هستند پس انتظار می رود اولا خود همکاران قدم اول را بردارند و سرشماری اینترنتی را در اسرع وقت انجام دهند ثانیا در ترویج وتشویق این امر همکاری نموده  و به دیگران توصیه نمایند زیرا که سرشماری اینترنتی هزینه ای را از دوش دولت برمی دارد و تسریع در افزایش دقت و سرعت انجام کار و استفاده بهینه از وقت و مدیریت زمان خواهد شد.

این مقام مسوول ادامه داد : مدیران مدارس می توانند جلسه ای را با اولیای دانش آموزان برگزار نموده عزیزان برای مشارکت در سرشماری دعوت نمایند  و هم چنین خودمان را آماده نماییم برای کارهای مهمتر از طریق اینترنتی و سیستم مجازی . نکته اساسی سرشماری به دست آوردن آمار دقیق و برنامه ریزی و اتخاذ  تدابیر در طراحی زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی است که هر ده سال یک بار. اگر ما همراه با شرایط زمان حرکت نکنیم دچار خسران و زیان خواهیم شد.

میرزایی گفت : یک نکته شفافی وجود داردکه می تواند ذهنیت ها را برطرف کند . عنوان سرشمای نفوس و مسکن نه مسائل اقتصادی ، مالی و ملکی مطرح است و نه موارد دیگر و سوالات هم بسیار ساده و شفاف و محدود است و آمار جمعیت و مسکن را مد نظر دارد.

وی ادامه داد : می توانیم از دانش آموزان کمک بگیریم و فضایی را برای آنان و خانواده هایشان ایجاد کنیم و با انجام امور تشویقی و حداقل هدایا می توانیم این رقبت و انگیزه را ایجاد کنیم تا همکاری خانواده های محترم را داشته باشیم. امکانات را فراهم کنیم تا این کار به صورت جدی انجام گردد. به هرحال در مجموع این حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است زیرا سرشماری اینترنتی به صورت دقیق و سریع انجام می شود و هزینه ها برای دولت کاهش می دهد.

این مقام مسوول اضافه کرد : از مجموعه اموزش و پرورش تشکر میکنم که در همه حوزه ها دولت را یاری می کنند. خوشبختانه استقبال خوب و بی سابقه ای تا کنون صورت گرفته است که جای بسیار مباهات و افتخارات است که این فرهنگ همکاری و مشارکت در جامعه وجود دارد.

جلسه مدیران مدارس با موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن برگزار شد

 

جلسه مدیران مدارس با موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن برگزار شد

 

جلسه مدیران مدارس با موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 1097
  • کد خبر : 25643