عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم سالمندان و بازنشستگان در بندرگز


برگزاری همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم سالمندان و بازنشستگان در بندرگز

برگزاری همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم سالمندان و بازنشستگان در بندرگز

همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم سالمندان و بازنشستگان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان بندرگز برگزار شد.

فرماندار شهرستان بندرگز در این همایش ضمن تبریک به بازنشستگان و سالمندان گفت :  ما آمدیم در  جمع بزرگانی چون شما تا توشه ای از این محفل بداریم  و درسی بگیریم از سالها تجربه و تلاش و خدمتی که برای نظام و خدمت  خالصانه و صادقانه  به مردم نثار کردید.

علی اصغر میرزایی افزود : همانطوری که می دانید نهاد خانواده یکی از پایه ای و اساسی ترین نهاد اجتماعی است و باید برای پایه گذاری هر کاری ، برنامه صحیح و اساسی داشته باشیم. ما در تاریخ اسلام ، الگویی بسیارمشخصی  از خانواده داریم . در بحث مباهله همه شاهد و ناظربودند آن  یهودیان خود سری  که بیشترین ظلم را بر پیامبر روا داشته و در نهایت آن بزرگوار را  وادار به  مباهله کردند .  وقتی پیامبرعظیم الشان عزیزترین عزیزانش را در میدان مباهله وارد کردو با معرفی عظمت و فضایل ونماد و  جایگاه آنان ، دشمن با همه رجز خوانی هایش به خود لرزید وچاره ای جز تسلیم وعقب نشینی نداشت .

فرماندار بندرگز گفت : ما باید پایه و اساس خانواده را بگونه ای طراحی ،  شکل داده و تقویت کنیم  که به  تک تک اعضای خانواده  بعنوان سرمایه و ذخایری   ارزشمند  وپشتوانه اصلی توجه و نگاه ویژه و محبت آمیزی داشته باشیم تا آمادگی  هرگونه ناملایمات و تهدیدات و آسیبها را داشته باشند  ودر شرایط بحرانی همدیگر را یاری نمایند  .

وی گفت : اگر بخواهیم خانواده موفق ، همراه  و همدل و همگام داشته باشیم  باید به گونه ای برنامه ریزی و تلاش نماییم  که اعضای خانواده باهم و در کنار هم با تشریک مساعی  نقش موثر و سازنده ای را ایفا نمایند   وی ادامه داد : اگر بخواهیم اجتماع را بسازیم و یک اجتماع و جمعیت سالم و پیشرو داشته باشیم باید به ذخائر و ظرفیتها و پتانسیلهای موجود و ارزشهای خانواده توجه ویژه ای داشته  و روابط اجتماعی را حفظ و نهاد خانواده  موفق  را  وارد اجتماع و جامعه  نمائیم

این مقام مسوول اظهار داشت : ما اگر با این نگاه  (معنویت و اخلاق  ، عشق و  احترام ، وحدت و انسجام ، همدلی و مشارکت و ارتباط عاطفی واجتماعی ) وارد مقوله خانواده نماییم هیچگاه خانواده ای از هم پاشیده نخواهیم داشت  زیرا خیلی از مسائل و آسیبهای اجتماعی از پراکندگی و از هم پاشیدگی خانواده ها نشات می گیرد .

میرزایی گفت : الحمدالله در نظام مقدس جمهوری اسلامی از اینگونه موارد و نمونه  ،  افراد الگو  وخانواده  موفق از همه اقشار  در جامعه داشتیم که به دنیا عرضه کردیم. بهرحال انسان همیشه با مشکلات و خوشی و ناخوشی   در معرض آزمایش قرار می گیرد  . ما باید این توانایی را  در خانواده ایجاد کرده که در برابر خوشی ها نلغزد و در برابر مشکلات سر خم نکند و این موقعی اتفاق می افتد که مشورت و اخلاق را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

میرزایی افزود : همه نهادها و ارگان ها بویژه مسئولین امور اجتماعی که در این حوزه فعالیت  می کنند وظیفه دارند درصحنه حاضر باشند و در جهت تکریم و تحکیم  بنیان خانواده برنامه ریزی  و تلاش و فعالیت نمایند .

وی افزود :  بازنشتگان  امروز ، کارمندان عزیز و شریف دیروز ادارات  (کسانی که 30 سال از عمر شریف خودشان  را در امر خدمتگزاری با سمت ها و جایگاههای مختلف  به مردم و نظام صرف کردند . بر ما لازم است که  با احترام وتکریم ویژه ازاین  پیشکسوتان و بازنشستگان عزیز با ارائه طرح و برنامه و راهکار  از وجودشان  بهره مند شویم  بجهت اینکه  همه صاحب تجربه  وکرامت  و منبع ذخایری از  علوم و هنر وبرنامه  می باشند.

میرزایی اظهار داشت : سالمندان عزیز و گرانقدر یک گنجینه ونعمت و مایه برکت ، افتخار وسرمایه  برای خانواده و جامعه  هستند وحق بزرگی برگردن ما دارند و باید از وجود ارزشمند  و تجربیات  آنان استفاده کرد و برای خدمت  به این عزیزان و حفظ و بقای طول عمر با برکتشان  درامر فراهم آوردن امکانات رفاهی ،  بهداشتی و مراقبتی وهمچنین برنامه های نشاط آور وسرگرمی و  مناسب سازی محیط    با برگزاری جلسات  و تصمیمات در کارگروهها و شوراهای تخصصی  برنامه ریزی  و تلاش نمائیم    .

تجلیل از سالمندان و بازنشستگان از دیگر برنامه های اجرایی این آیین بود.

برگزاری همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم سالمندان و بازنشستگان در بندرگز

 

برگزاری همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم سالمندان و بازنشستگان در بندرگز

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 655
  • کد خبر : 25717