عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیران از تمام امکانات و ظرفیت های خود برای جلب مشارکت مردم استفاده کنند


مدیران از تمام امکانات و ظرفیت های خود برای جلب مشارکت مردم استفاده کنند

مدیران از تمام امکانات و ظرفیت های خود برای جلب مشارکت مردم استفاده کنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه شورای اداری این شهرستان به تشریح اهمیت سرشماری پرداخت و گفت: قرار گرفتن در رده های میانی رتبه بندی مشارکت مردم در ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن به هیچ وجه زیبنده این شهرستان به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان نیست.
عبدالقدیر کریمی با تاکید بر ضرورت تشویق مردم به مشارکت بیشتر در سرشماری اینترنتی، از مدیران شهرستان خواست، اهتمام ویژه نسبت به این امر داشته و از تمام امکانات و ظرفیت های خود برای جلب مشارکت مردم استفاده کنند.
عبدالقدیر کریمی حضور روسای ادارات را در برنامه های ملی مذهبی از جمله اجلاسیه 4000 شهید گلستان را ضروری برشمرد .
وی پیگیری طرح های نیمه تمام و مصوبات سفر ریاست جمهوری، تکریم ارباب رجوع، ارزیابی مستمر عملکرد مدیران را از مهمترین اولویت های کار در گنبدکاووس برشمرد.
وی افزود: اتصال راه آهن گرگان به گنبد کاووس ، منطقه آزاد اینچه برون از اولویتهایی است که در حال پیگیری است.
وی قهرمانی در ورزش والیبال و سوارکاری و ورزشهای رزمی را از ویژگیهای شهرستان برشمرد و افزود مقوله ورزش در شهرستان مقوله مهمی است که برای جذب اسپانسر تلاش میکنیم.
قرجه طیار نیز در این جلسه گفت: اجرا و تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان از جمله پروژه آبرسانی فجر به روستاهای محروم و مرزی و احداث جاده موسوم به نفت که گنبدکاووس را به مرز اینچه برون متصل می کند از جمله پروژه های مهمی است که در دیدار با مقامات عالی دولت و وزرای مختلف، اجرا و اتمام آنها را خواستار شده است.
وی پیگیری ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون، احداث راه آهن، تبدیل روستاهای بزرگ شهرستان به شهر و نیز حل مشکل حق التدریسی ها را از دیگر موارد مهم شهرستان برشمرد که در دست پیگیری است.
طیار با تاکید بر آمادگی خود برای کمک به مدیران شهرستان برای حل مشکلات مردم منطقه، ضرورت تعامل و همراهی مدیران را یادآور شد و گفت: با تعامل و همکاری بیشتر مدیران و مسئولان، می توان نسبت به حل مشکلات مردم اقدام کرد.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، مردم را ولی نعمتان مسئولان توصیف کرد و گفت: تمامی تلاش مسئولان بایستی در راستای حل مشکلات مردم باشد و تا جایی که امکان داشته باشد، قوانین را به نفع مردم به اجرا بگذاریم.
وی با ابراز گلایه مندی از برخی مدیران شهرستان، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری باید دو طرفه باشد و در راستای انجام وظایف قانونی خود با کم کاری ها و قصورهای احتمالی مدیران برخورد خواهد کرد.
در این نشست امام جمعه شهرستان گنبدکاووس نیز با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، بر تقویت شعائر عزاداری ایام محرم تاکید کرد و گفت: واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش به ما یاد می دهد که نباید با ظالم سازشکارانه برخورد کنیم و باید درس پاک باختگی از آن بگیریم.
حجت الاسلام والمسلمین محمودترابی با بیان اینکه ادبیات مقاومت، ملت ما در جهان را عزیز و بزرگ جلوه داده است، خاطرنشان کرد: ادبیات مقاومت ریشه در عاشورا و شهادت امام حسین (ع) دارد.
وی به مسئولین حاضر در شورای اداری شهرستان نیز توصیه کرد: با پیگیری امور مردم، همدلی با آنان و درک مشکلاتشان، با تلاش شبانه روزی نسبت به حل مشکلات مردم اقدام کنند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس هم در سخنانی با تسلیت شهادت امام حسین (ع) گفت: واقعه عاشورا تا قیامت ماندگار خواهد بود و این واقعه درس های بزرگی برای بشریت دارد.
آخوند عبدالباسط نوریزاد با اشاره به فرازهایی از واقعه کربلا و رد پیشنهاد مصالحه با ظالم از سوی امام حسین (ع) گفت: مفهوم هیهات من الذله، بیزاری از ذلت و خواری و زیربار ظلم رفتن است.
وی با اشاره به دشمنی های فراوانی که با نظام جمهوری اسلامی می شود و ایستادگی مردم ایران در مقابل آن، خاطرنشان کرد: منشاء ایستادگی ملت مسلمان ایران در برابرشمنان، قرآن کریم و نهضت عاشورا است.
قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس ومسکن گلستان با اشاره به رتبه 29 این استان دربین سایر استان های کشور در سرشماری و با تصریح بر این نکته که این رتبه جایگاه خوبی برای استان نیست، بر ضرورت تلاش بیشتر دست اندرکاران امر برای جلب مشارکت بیشتر مردم تاکید کرد
مهدی ملاغلامعلی گفت: مرحله اول سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور به صورت اینترنتی از روز سوم مهر آغاز شده و این مرحله تا 24 مهر ادامه دارد که تاکنون مردم استان گلستان استقبال خوبی از این طرح نداشته اند.
وی با تاکید بر تلاش برای اطلاع رسانی بیشتر به مردم در این خصوص و تلاش برای جلب مشارکت مردم گفت: در داخل استان گلستان نیز شهرستان گالیکش تاکنون رتبه اول مشارکت مردم در ثبت نام اینترنتی را داشته و جایگاه گنبدکاووس در میان 14 شهرستان استان، هشتم است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت برنامه ریزی گلستان با تشریح اهداف سرشماری عمومی نفوس و مسکن و مزایای ثبت نام اینترنتی آن از جمله صرفه جویی در وقت و هزینه گفت: در شهرستان گنبدکاووس 125 حوزه شهری و 168 حوزه روستایی برای اجرای سرشماری عمومی نفوس ومسکن تعریف شده است که 93 مامور آمارگیری، وظیفه سرشماری را در این حوزه های برعهده دارند.
وی با بیان اینکه پس از پایان مهلت ثبت نام اینترنتی در 24 مهر ماه و از روز 25 مهر، سرشماری به صورت حضوری و با مراجعه ماموران به منازل به مدت یک ماه انجام می شود، گفـت: مشارکت هرچه بیشتر مردم در سرشماری به صورت اینترنتی، به تسهیل امور آمارگیری کمک شایانی می کند.
معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست در سخنان کوتاهی، مشارکت مردم گنبدکاورس در سرشماری اینترنتی را تاکنون کمتر از دو درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به فرصت دوهفته ای باقیمانده برای ثبت نام اینترنتی، تلاش ها باید برای جلب بیشتر مشارکت مردم معطوف باشد.
احمد دستمرد سطح مشارکت مطلوب در سرشماری اینترنتی را 30 تا 35 درصد ذکر کرد و گفت: استمرار پیگیری ها برای جلب مشارکت مردم، می تواند به افزایش حضور مردم در سرشماری اینترنتی منجر شود.

مدیران از تمام امکانات و ظرفیت های خود برای جلب مشارکت مردم استفاده کنند

 

مدیران از تمام امکانات و ظرفیت های خود برای جلب مشارکت مردم استفاده کنند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 604
  • کد خبر : 25728