عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خسارت های وارد شده در سیل اخیر به شهرستان باید هرچه سریعتر پیگیری شود

جمالی در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان:

خسارت های وارد شده در سیل اخیر به شهرستان باید هرچه سریعتر پیگیری شود

مجتبی جمالی فرماندار کردکوی در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان که به ریاست دکتر صادقلو استاندار گلستان برگزار شد، گفت: در اثر وقوع سیل های اخیر تعدادی پل در این شهرستان دچار آسیب و خسارت شده است که اگر در وقت مناسب برای ترمیم و لایروبی آن ها اقدام نشود، وارد شدن خسارت بیشتر در بارش های شدید آینده دور از انتظار نیست.

مجتبی جمالی اظهار کرد: برخی از این پل ها عرض کمی داشته و قابلیت انتقال حجم فراوان آب در بارش های شدید را ندارند فلذا خود از عوامل بحران و خسارت هستند.

فرماندار کردکوی همچنین بر لزوم احداث سد بر روی رودخانه غازی محله کردکوی اشاره کرد و گفت: این سد علاوه بر جلوگیری از ورود آب به پایین دست در زمان های بارندگی، نگرانی مردم شهرستان در مورد کمبود منابع آبی را برطرف خواهد کرد.

جمالی ادامه داد: در زمان حاضر به کمک 17 حلقه چاه آب شرب شهروندان کردکوی تامین می شود که مردم از کمبود و در عین حال  کیفیت کم آن گلایه دارند.

فرماندار کردکوی در ادامه مطالب خود، خواستار پیگیری، طرح و تصویب تسهیلات برای جبران خسارات سیل اخیر در بخش های مختلف بویژه در بخشهای کشاورزی،  مسکن شهری و روستایی ، راه و ... در سازمان بحران کشور و هیات محترم دولت توسط مدیریت بحران استان و استاندار محترم شد.

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین شاعری امام جمعه شهرستان کردکوی با اشاره به ایام محرم و هنگامه عزاداری سید الشهدا(ع)، اظهار کرد: مسئله امام حسین(ع) تنها برای ثواب نیست بلکه امام حسین(ع) معنای عزت، استقلال و بزرگواری است و حضور در مراسم عزاداری و مساجد حضوری سیاسی عبادی است.

همچنین در این جلسه مدیران کل بنیاد مسکن ، اب منطقه ای، مدیریت بحران و همچنین مدیران شهرستانی راه و شهرسازی ، اب منطقه ای،جهاد کشاورزی،بنیاد مسکن،کمیته امداد، میراث فرهنگی، هلال احمر و منابع طبیعی گزارشی از اقدامات و فعالیت های خود در زمینه سیل ارائه کردند.

گفتنی است بارش شدید باران در 17 شهریور ماه در شهرستان کردکوی به مدت 8 ساعت و به میزان بیش از 150 میلی متر موجب جاری شدن سیل و خسارت  بیش از 36  میلیارد تومان به این شهرستان شد.

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کردکوی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 539
  • کد خبر : 25874