عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد


هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور فیروزی فرماندار، حمیدی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، حجت الاسلام منصوری  و حاج آخوند کر ائمه جمعه شهرستان،معاون فرماندار، بخشداران مرکزی و سیجوال و سایر مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ فیروزی فرماندار ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا و عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین و یاران گرانقدرش گفت: ان شاا.. که از پیروان راستین این امام بزرگوار باشیم.

وی در ادامه به مناسبتهای مختلف آبان ماه از جمله 4 آبان اشاره و گفت: 4 آبان ماه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب ایران است. انقلاب ما حاصل خون شهدای فراوانی است که امروزه در سایه آن از امنیت پایدار در کشور برخورداریم. آبرو و عزت نظام محصول 4 آبان است  روزی که امام خمینی با یک واقعه شومی که ایران را به ورطه نابودی می کشاند  و سندی که ایران را برده آمریکا می کرد( لایحه کاپیتولاسیون) موضع گیری و ایستادگی کرد.

وی اظهار داشت: 13 آبان نماد استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم ظالمان در ایران اسلامی است. سه واقعه مهم در این روز توانست ایران را به عنوان کشوری مبارز و استکبار ستیز در دنیا معرفی کند. سه واقعه تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام که امام این واقعه را انقلاب دوم نامید، تبعید حضرت امام که نقش مهمی در پیدایش و تکامل انقلاب داشت و روز دانش آموز که با شهادت تعداد زیادی از دانش آموزان سال 57 همراه بود.

فیروزی همچنین به هفته پدافند غیرعامل اشاره وگفت: امروزه تحرکات استکبار و دشمنان انقلاب و مردم در حوزه جنگ سخت نیست چرا که از این نظر بواسطه توسعه حوزه امنیتی نظامی ناامید شدند اما با توجه به منش استکبارستیزی، همیشه مورد هدف و آماج نقشه های پلید دشمنان بوده و خواهد بود آمادگی مردم و نظام یک ضرورت است.

وی افزود: پدافند غیر عامل در حوزه اقتصاد کشور بسیار مهم است دشمن براحتی می تواند در این حوزه وارد شود چنانچه با تحریم های ظالمانه ای که در گذشته وجود داشته و دارد در صدد بودند که مردم را از نظام جدا کنند اما با برنامه ریزی و تدبیر مدیران و حمایت مردم موفق نشدند، لذا در این خصوص رهبر معظم انقلاب در راستای پدافند غیر عامل موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرد.

فرماندار تصریح کرد: امروز هدف استکبار جهانی  نابودی خانواده هاست. لذا در حفظ خانواده و کیان خانواده و جلوگیری از آسیب های جدی بایستی برنامه ریزی و اقدام و عمل کنیم.

در ادامه با اشاره به موضوع سرشماری نفوس و مسکن سال 95 ضمن تشکر از مسئولین گفت: در ثبت نام حضوری تا دیروز شهرستان ما در جایگاه چهارم استان قرار داشت. وی از مسئولین خواست با فرهنگسازی و راهنمایی و هدایت مردم در ثبت نام حضور سرشماری، با همدلی و هماهنگی تلاش کنند.

وی با اشاره به موضوع صید و صیادی غیر مجاز افزود: صید غیر مجاز مشکل مردمی و دولتی در شهرستان ماست افرادی که عموما دست به این کار می زنند شرایط اقتصادی ضعیفی دارند لذا اینها باید در اولویت دستگاههای اقتصادی و بانکها قرار گیرند. چرا که این افراد هم به خودشان هم به ذخایر صدمه می زنند که این آسیب جدی ملی است.

وی اظهار داشت: معنای اقتصاد مقاومتی این است که بتوانیم صنایع داخلی و تولید داخلی را تقویت کنیم و مهارتهای افراد را افزایش دهیم. افتتاح متمرکز آموزش فرش ریزبافت یکی از نمودهای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان است.

وی در ادامه به اقدامات دولت تدبیرو امید و ترمیم دولت اشاره کرد و همدلی دولت، مجلس و قوه قضائیه را از عوامل تاثیر گذار در موفقیت نظام برشمردو گفت: هر چه هم پوشانی وحدت بیشتر باشد خدمات بشکل مطلوبتری به مردم ارائه می شود.

در ادامه فرماندار به دو مسئله مهم استانی یعنی موضوع اربعین و اجلاسیه 4000 شهید استان اشاره کرد و با تشکر از معاضدت و همدلی مسئولین بویژه ائمه جمعه که باعث وحدت در شهرستان هستند، خواستار ایجاد تحول در ادارات شهرستان شد و با اشاره به کاهش آسیب های اجتماعی بعنوان یکی از سیاستهای کلان کشور خواست با مردم بخوبی برخورد کنند، چرا که با وجود تمام تنگناها، همدلی و حمایت مردم توانست نظام و انقلاب را حفظ کند.

در ادامه حمیدی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ضمن گرامیداشت یاد شهدا بویژه شهدای 13 آبان 57 گفت: یوم الله 13 آبان روز ملی و نمادی برای مبارزه با استکبار است.

وی با اشاره به سیاستهای دولت تدبیر و امید گفت: اولویت اول سیاستهای اقتصاد مقاومتی در همه سطوح است که امکان تحقق ندارد مگر اینکه تبدیل به یک باور عمومی در همه سطوح جامعه شود و همه بخشهای دولتی و خصوصی برای تحقق آن برنامه ریزی کنند تا هم در تولید و هم در مصرف منایع طبیعی و انسانی، کشور به استقلال برسد.

وی اظهار داشت: مشکل اصلی استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی، مظلومیت خواهی و استکبارستیزی آن است، لذا نظام جمهوری اسلامی بایستی روی پای خود بایستد و استقلال خود را حفظ کند.

حمیدی در ادامه آسیبهای اجتماعی را دومین محوری فعالیتهای دولت و نظام بویژه در سال 95 برشمرد و گفت: دشمن بسیار روی این موضوع تمرکز کرده و با برنامه ریزی منسجم قصد دارد ملت ما را از درون از هم بپاشد به همین دلیل در حوزه خانواده وارد شده تا بی صدا به پایه های استوار جامعه آسیب برساند بنابراین ما بایستی با برنامه ریزی منسجم و با باور قلبی به عنوان تکلیف شرعی مقابله با آن را در دستور کار قرار دهیم.

وی در پایان در خصوص موضوعات شهری از جمله نهضت آسفالت و طرح تفضیلی جامع بندر ترکمن مطالبی را بیان کرد.

در این جلسه حجت الاسلام منصوری امام جمعه اهل تشیع شهرستان نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یارانش و  گرامیداشت یاد امام و شهدای انقلاب و شهدای دانش آموز از  همه مسئولینی که در برگزاری جشن غدیر همکاری کردند تشکر کرد و به بیان روایاتی از امام حسین (ع) از کتب اهل سنت پرداخت.

همچنین حاج عبدالرحمن اخوند کر امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان نیز ضمن گرامیداشت یوم الله 13 آبان به آیاتی از قرآن در خصوص ایستادگی مسلمانان در برابر کفار اشاره کرد و گفت: اهل کفر در جنگ هستند تا وقتی ما را از دین برگردانند.

وی افزود: امروز دشمن جنگ فرهنگی را از طریق اینترنت،ماهواره و ... شروع کرده تا مردم را از ارزشهای اسلامی دور کنند. لذا مردم و مسئولین باید آگاه باشند  و برای مبارزه با آن تلاش کنند.

در ادامه توسط آبرین کارشناس مسئول برنامه ریزی فرمانداری مطلب آموزشی در خصوص آشنایی با پدافند غیر عامل ارائه شد.

در پایان از دکتر ایلمانی بعنوان پزشک داوطلب برتر هلال احمر،  جمعی از مدیران فعال شهرستان از جمله شهردار و تعدادی از روسای بانکها تقدیر بعمل آمد.

 

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

 

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

 

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

 

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

 

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

 

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

 

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

 

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

 

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن برگزار شد

 

 

 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .