عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همه دستگاه های اداری موظفند در راستای ارتقای بهداشت و سلامت جامعه همکاری کنند


همه دستگاه های اداری موظفند در راستای ارتقای بهداشت و سلامت جامعه همکاری کنند

همه دستگاه های اداری موظفند در راستای ارتقای بهداشت و سلامت جامعه همکاری کنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی با تشریح اهمیت حوزه سلامت و بهداشت جامعه گفت: همه دستگاه های اداری وظیفه دارند در راستای ارتقای بهداشت و سلامت آحاد جامعه همکاری کنند.
عبدالقدیر کریمی سلامتی مردم را بالاترین اولویت برای مردم برشمرد و گفت: اقدام بسیار خوبی با همکاری ارگان ها و نهادهای مرتبط از جمله شهرداری ، شورای شهر و مرکز بهداشت در جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهرستان انجام شد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی در روستاها برای اجرای موفق برنامه های مختلف گفت: در پیشبرد برنامه های بهداشتی و سلامت در روستاها نیز شوراها می توانند تاثیر گذار باشند.
دکتر فرهاد بدیعی روز دوشنبه افزود: روند انتقال بیماری ایدز در کل جهان از مواد مخدر به سمت تماس جنسی تغییر پیدا کرده و امسال بویژه در برنامه های آموزشی هفته ایدز، افراد زیر 30 سال در کانون توجه قرار دارند.
وی دانش آموزان، دانشجویان و قشر جوان را از جمله طیف های مورد توجه برای آموزش راه های پیشگیری از ابتلای به ایدز عنوان کرد و افزود: آموزش در مدارس بسیار مهم است و بایستی هشدارهای لازم در ارتباط با خطرات بیماری ایدز به دانش آموزان با استفاده از روش های مناسب آموزشی و رعایت مسائل فرهنگی جامعه ارائه شود.
دکتر بدیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر مصرف سبزی و میوه در ارتقای سلامت افراد جامعه گفت: بررسی های اجمالی انجام شده در شهرستان نشان می دهد که مصرف سبزی و میوه بویژه در مناطق روستایی شهرستان کم است.
وی افزود: برای افزایش سرانه مصرف سبزی و میوه در روستاهای شهرستان راهکارهایی اندیشیده شده و در این مسیر همکاری ادارات و نهادهای مربوطه ضروری است.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس گفت: برای تشویق روستاییان به کاشت و مصرف سبزی ، بخشی از محوطه خانه های بهداشت به سبزیکاری اختصاص یافته و با همکار کارشناسان، آمادگی ارائه آموزش های لازم به روستاییان برای کاشت سبزی و درختان مثمر وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: گسترش کاشت سبزی و درختان مثمر در مناطق روستایی به فرهنگ سازی نیاز دارد و برای تشویق روستاییان، تخم انواع سبزیجات و درختان در اختیاز آنها قرار می گیرد.
در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس از دکتر احمد پورقاضی به عنوان قدیمی ترین رادیولوژیست شهرستان گنبدکاووس با اهدای لوح و هدایی تقدیر شد.

همه دستگاه های اداری موظفند در راستای ارتقای بهداشت و سلامت جامعه همکاری کنند

 

همه دستگاه های اداری موظفند در راستای ارتقای بهداشت و سلامت جامعه همکاری کنند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 488
  • کد خبر : 27666