عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جشن بزرگ منادیان وحدت در شهرستان ترکمن

به مناسبت سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت؛

برگزاری جشن بزرگ منادیان وحدت در شهرستان ترکمن

برگزاری جشن بزرگ منادیان وحدت در شهرستان ترکمن

 جشن بزرگ منادیان وحدت با حضور عبدالحکیم فیروزی فرماندار شهرستان ترکمن، حجت الاسلام خیرخواه رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت الاسلام منصوری امام جمعه اهل تشیع شهرستان، حاج آخوند عبدالرحمن کر امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان، مسئولین شهرستانی و جمع کثیری از علما و روحانیون شیعه و سنی و اقشار مختلف مردم در محل دانشگاه پیام نور بندر ترکمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ فیروزی فرماندار ضمن تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت، با اشاره به وجود پیامبر بعنوان رحمت گفت: وجود ایشان برای همه جامعه بشریت از گذشته تا آخرالزمان منشا نور و رحمت خواهد بود.

وی با گرامیداشت یاد امام خمینی معمار کبیر انقلاب گفت: اگر امروز در کشور امنیت و آرامش داریم از وجود آن امام بزرگوار بود و باید میراثی که بعنوان هفته وحدت برای ما به جای گذاشته را بخوبی حفظ کنیم.

فیروزی ضمن آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری افزود: ایشان همچون امام (ره) در مقابل استکبار جهانی با اهرم وحدت ایستاده و بواسطه رهبری امام گونه ایشان است که امروز کشور ما در دنیا به جایگاه و وضعیت کنونی رسیده است.

فرماندار وحدت را کلمه ای معجزه آفرین دانست که بواسطه قدرت اعجاب انگیز نسخه شفا بخشی برای مسلمانان عالم است.

وی افزود: اسلام روی وحدت  امت اسلامی تاکید دارد چون این کلمه مسلمانان را نجات می دهد اگر وحدت بین امت اسلامی ضعیف شود جامعه ما نیز ضعیف خواهد شد. وی استان گلستان را نمونه بارز و مثال زدنی از وحدت دانست و رمز ایستادگی مسلمانان در برابر دشمنان را وحدت و همدلی ذکر کرد.

حجت الاسلام محمدصالح منصوری با گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: کلمه وحدت با الفاظ "واعتصموا "و رابطوا" در قرآن ذکر شده است و پیامبران نیز برای وحدت بین مسلمین آمده اند.

وی تصریح کرد: امروز رهبر معظم انقلاب نیز با فرمایشات نورانی خود بسیار اصرار بر وحدت دارد و توهین به مقدسات را حرام می داند.

امام جمعه بندرترکمن ابراز داشت: در دنیای امروز آمریکا و استعمار خاصه یهود که بدترین دشمن اسلام و مسلمانان هستند با هدفهای سلطه طلبانه خود و راه انداختن جنگهای نیابتی درصدد نابود کردن مسلمانان هستند و با منابع مالی مسلمانان کشته می شوند.

حجت الاسلام منصوری ابراز داشت: استکبار جهانی برای چپاول و غارت کشورهای اسلامی عربستان و داعش را الم کرده تا مسلمانان را نابود کنند اما بی شک دود این اقدامات به چشم خودش خواهد رفت و دامان آنان را خواهد گرفت.

وی با اشاره به وحدت شیعه و سنی در بندرترکمن اذعان داشت: در طول 5 سالی که در این شهرستان هستم جز وحدت و همدلی چیزی ندیدم .

وی با دعای سلامتی برای امام جمعه اهل سنت بندرترکمن حاج آخوند عابدی کر خاطرنشان کرد: حاج آخوند عابدی کر عامل مهمی در وحدت و انسجام بین شیعه و سنی در بندرترکمن است و امیدواریم که هرچه زودتر از بستر بیماری فارغ شود و به رسالت مهم خویش همچنان ادامه دهد.

همچنین حاج آخوند کر امام جمعه موقت اهل سنت بندرترکمن با تبریک هفته وحدت، این هفته را به عنوان نمادی از وحدت و انسجام اقوام و مذاهب دانست و تاکید کرد: تمام مسلمانان جهان در سایه وحدت ، برادری و اتحاد زندگی مسالمت آمیزی داشته و از بروز تفرقه دشمنان در صفوف مستحکم خود جلوگیری خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی خیرخواه ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم و هفته وحدت، با اشاره به شخصیت والای رسول مهربانی ها اظهار داشت: نبی مکرم اسلام با حسن خلق مثال زدنی خویش نماد رحمت و مهربانی در تاریخ اسلام شد.

وی با اشاره به اقدام ماندگار معمار کبیر انقلاب در حفظ وحدت بین مسلمانان جهان افزود: یکی از کارهای جاوید و ماندگار امام خمینی (ره) این بود که مبنای ولادت حضرت رسول از منظر شیعه و سنی را به هفته ای ماندگار به نام وحدت تبدیل کرد که مسلمانان در سایه اتحاد و انسجام زندگی کنند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به این هفته که موجب تقویت وحدت بین مسلمین می شود  تصریح کرد: اگر چه بشریت در طول تاریخ برای پیامبر گرامی خود جشن میگیرند اما این هفته به عنوان نمادی از اتحاد مسلمانان ماندگار است چرا که پیامبر نور و هدایتگر همواره خواهان سعادت و خوشبختی بشریت بود.

وی با اشاره اینکه پیامبر رحمت و مهربانی اختصاصی به امت اسلامی ندارد بیان کرد: قرآن کریم مسلمانان را به دور از شیعه یا سنی بودن امت واحده می داند. لذا پیامبر گرامی اسلام نیز نه برای بشریت بلکه برای همه موجودات حتی برای ملایکه نیز رحمت است.

حجت الاسلام خیرخواه ابراز داشت: فیض رحمت پیامبر حتی به جبرائیل هم رسید. لذا پیامبر برای برای موجودات جهان آمد تا هدایتگر و رحمت باشد.

وی با اشاره اینکه قرآن تمام فضایل پیامبر را بیان کرده ادامه داد: فضایل و کرامات پیامبر اکرم را نه تنها قرآن بلکه محققین و دانشمندان غیر مسلمان نیز بیان کرده و به آن اذعان داشته اند. لذا پیامبر رحمت عامه و خاصه دارد.

حجت الاسلام خیرخواه با اشاره اینکه پیامبر گرامی اسلام در هدایت مردم حریص بود عنوان کرد: پیامبر اسلام شخصیتی جهانی است لذا دین اسلام به واسطه این شخصیت بزرگ هر روز در حال گسترش بوده و بر تعداد یاران او افزوده می شود. همچنانکه با تمام مخالفتهای دشمنان برای تضعیف اسلام ناب محمدی خاصه در دو قرن اخیر اما نور اسلام در حال گسترش است.

وی تاکید کرد: امروز یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان در کره خاکی نام لااله الاالله محمد رسول الله را سر می دهند که هر لحظه در حال افزایش هستند و این نشان از کامل بودن دین اسلام است.

اجرای تواشیح گروه امیرالمومنین شمال کشور، پخش کلیپ از فیلم سینمایی محمد رسول الله و برنامه های فرهنگی، برپایی ایستگاه سلامت ، نمایشگاه لباس سنتی و محصولات غذایی دانشجویان کردکوی و بندرترکمن از جمله برنامه های متنوع این همایش بزرگ بود.

برگزاری جشن بزرگ منادیان وحدت در شهرستان ترکمن

 

برگزاری جشن بزرگ منادیان وحدت در شهرستان ترکمن

 

 

برگزاری جشن بزرگ منادیان وحدت در شهرستان ترکمن

 

برگزاری جشن بزرگ منادیان وحدت در شهرستان ترکمن

 

برگزاری جشن بزرگ منادیان وحدت در شهرستان ترکمن

 

برگزاری جشن بزرگ منادیان وحدت در شهرستان ترکمن

 

برگزاری جشن بزرگ منادیان وحدت در شهرستان ترکمن

 

برگزاری جشن بزرگ منادیان وحدت در شهرستان ترکمن

 

برگزاری جشن بزرگ منادیان وحدت در شهرستان ترکمن

 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .