عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه بررسی مشکلات احداث خط دوم راه اهن شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه بررسی مشکلات احداث خط دوم راه اهن شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه بررسی مشکلات احداث خط دوم راه اهن شهرستان ترکمن برگزار شد

 با حضور مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فیروزی فرماندار شهرستان ترکمن و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی جلسه ی بررسی مشکلات تعدادی از پروژه های عمرانی شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه راه آهن در این پروژه حدود ۵ متر از حریم خود عبور نموده است اظهار داشت: راه آهن باید در اجرای پروژه های خود ملزم به رعایت حقوق مردم باشد.

وی ضمن‌ اشاره به اینکه باید توسعه ی راه آهن مد نظر باشد افزود: حتما حقوق مالکانه مردم هم باید مورد توجه قرار گیرد.

قربانی مدیر کل راه آهن شمال شرق کشور با اعلام اینکه راه آهن طبق قانون درصدد احداث خط دوم در بندر ترکمن است گفت: راه آهن در حریم خود اقدام به این امر خواهد نمود.

فیروزی فرماندار شهرستان ترکمن در این جلسه گفت: مردمی که در کنار خط راه آهن زندگی می کنند معتقد هستند که احداث خط دوم راه آهن مالکیت آنها را ضایع می کند و مردم از نزدیکی خط دوم راه آهن به منازل و مشکلاتی که ایجاد می کند معترض هستند.

فیروزی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل تصمیمات خوبی گرفته شده افزود: قرار شد مدیرکل راه آهن شمال شرق راهکارها را در سطوح بالای مدیریتی راه آهن بررسی و سپس نتیجه را اعلام نماید.

وی گفت: هدف اصلی ما ایفای حقوق مردم در کنار توسعه ی زیر ساخت های راه آهن است.

وی در خصوص مشکلات مسکن مهر آزادی نیز گفت: در این خصوص نشستی را با شورای شهر برگزار خواهیم نمود و با کمک اداره کل راه و شهرسازی استان مشکل مسکن مهر آزادی راهم حل خواهیم نمود.

امام جمعه اهل تشیع بندر ترکمن نیز از مسئولین حاضر در جلسه خواست رعایت حق مردم را در اولویت خود قرار دهند.

مصوبات جلسه بشرح ذیل می باشد:

1-با توجه به تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص تعیین حریم راه آهن و با توجه به عبور خط دوم به فاصله 5 متر از خط اول ، راه آهن موظف است حقوق مالکانه مردم در حریم 5 متر را طبق مقررات تامین نماید. اولویت با  کسانی است که دارای پروانه ساخت و پایان کار و یا گواهی عدم خلاف از شهرداری میباشند.

2- شهرداری نیز موظف به رعایت حریم راه آهن و اخذ استعلام از راه آهن و رعایت حریم اعلامی است. ضمنا صدور پروانه در حریم راه آهن ممنوع می باشد. برای حفظ حقوق مالکان اراضی واقع در حریم نیز ، لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی ملاک عمل خواهد بود.

3- شهرداری موظف است ظرف مدت 20 روز کاری نسبت شناسایی و اعلام ساکنین مجاور راه آهن که دارای پروانه ساخت و گواهی عدم خلاف از شهرداری می باشند به فرمانداری و راه آهن اقدام نماید.

در این جلسه که حجت الاسلام فتوحی مدیرکل بازرسی استان، قربانی مدیر کل راه آهن شمال شرق کشور، مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان، حسام مدیر کل دفتر فنی استانداری، فیروزی فرماندار شهرستان ترکمن، حجت الاسلام منصوری امام جمعه شهر بندر ترکمن حضور داشتند، مشکلات احداث خط دوم راه آهن بندرترکمن، احداث پل روگذر راه آهن و مشکلات گذر فاضلاب و آب های سطحی بندر ترکمن و مشکلات مسکن مهر آزادی این شهرستان بررسی شد.

جلسه بررسی مشکلات احداث خط دوم راه اهن شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه بررسی مشکلات احداث خط دوم راه اهن شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه بررسی مشکلات احداث خط دوم راه اهن شهرستان ترکمن برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .