عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن


برگزاری جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن

برگزاری جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن

 جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن با حضور فیروزی فرماندار، شیرنگی معاون فرماندار، دیلم معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و سایر اعضای انجمن صبح امروز در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان، فیروزی فرماندار با اشاره به نقش کتاب در زندگی افراد اظهار داشت: کتاب نقش بسیار گسترده ای در زندگی انسان ها دارد. تفاوت کشورهای جهان سوم، دوم و اول ریشه در کتاب دارد.

وی افزود: میزان مطالعه شاخص مهمی در توسعه و پیشرفت کشور است لذا باید تلاش کنیم راهکارهایی که بتواند کتاب را در زندگی افراد جامعه جاری و ساری کند تعیین و عملیاتی کنیم.

فیروزی نداشتن برنامه را یکی از آسیب های جدی جوامع عقب افتاده دانست و تاکید کرد: انجمن کتابخانه عمومی شهرستان به عنوان بالاترین نهاد سیاستگذاری شهرستان در حوزه کتابخوانی لازم است برنامه جامع سالانه تهیه و تدوین و پیاده سازی کند.

فرماندار گفت: تنها چیزی که در زندگی انسان بسیار موثر و بدون جایگزین است کتاب می باشد لذا بایستی در جامعه نهادینه شود. چرا که کتاب تنها ابزار برای تقویت ذهن و روح انسان هاست.

وی تصریح کرد: اگر کتاب با هدف انسان شدن مطالعه شود تاثیر غیرقابل انکاری خواهد داشت.

شیرنگی معاون فرماندار در این جلسه گفت: مقوله کتاب و کتابخوانی موضوع بسیار مهمی است و می توان گفت دروازه ورود به تمام حوزه ها مطالعه کتاب است، لذا برای رسیدن به توسعه و رشد و حفظ و گسترش این میراث بزرگ نیاز به برنامه ریزی است.

گفتنی است در این جلسه  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال 95 انجمن توسط رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان، هر یک از اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه کتابخوانی پرداختند.

برگزاری جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .