عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرماندار علی آباد کتول با معتکفین دیدار کرد


فرماندار علی آباد کتول با معتکفین دیدار کرد

فرماندار علی آباد کتول با معتکفین دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول،احمد تجری مفردفرماندارشهرستان بهمراه حجت اسلام والمسلمین حسینی رئیس سازمان تبلیغات با تعدادی از معتکفین شهرستان دیدار و گفت گو کرد.

فرماندار در جمع معتکفین گفت:یکی از نیازهای انسان رابطه با خدا است و کسی که رابطه با خداوند متعال داشته باشد آرامش روحی وسلامت فکری او بالا می رودواز همه خواست تا از این ماه رجب بهره کافی ببرند.
تجری مفرد در ادامه با بیان اینکه اعتکاف نوعی ریاضت و محدود ساختن خود است افزود: این امر شریف تمرین رها کردن دنیا، بریدن از خود، خانواده و خویشان، دل کندن از علاقه های دنیوی و لذت های نفسانی  و گریزی از غفلت زدگی و خمودی به هوشیاری، نشاط، تحرک و امید است.
وی اعتکاف را گریختن از اندوه گناه و اضطراب نافرمانی و فرار از آتش جهنم و رنج دوزخ دانست و افزود: اعتکاف پناه بردن به حریم امن الهی و سرزمین عفو و رحمت و مهراست، آنجا که خداوند بنده نواز آغوش گشوده تا گمشده خویش را در آغوش بگیرد و این میهمان بیمناک و خسته را به امنیت و آرامش برساند و برای طاعت و عبادت و استقامت در ادامه زندگی، جانی تازه بخشد.
فرماندار علی آباد کتول با اشاره به اینکه  روح انسان نیازمند نیایش است و مناجات و هم کلامی موجودی ضعیف با منشأ قدرت ها، زیباترین هنر آدمی بوده و خواهد بود گفت: از این رو اعتکاف برطرف کننده این نیاز به حق انسان و انتخابی نیکو برای رسیدن به کمال است.
فرماندار از دیگر آثار مهم اعتکاف در سطح جامعه را رویارویی این مراسم عبادی و معنوی با نفوذ فرهنگ بیگانه دانست و تصریح کرد: جوانی که در مراسم اعتکاف طعم شیرین ایمان و انس به خداوند را چشیده است، لذت های مادی و دنیوی در دیدگاهش حقیر و بی ارزش شده و به آسانی در گرداب فساد و تباهی گرفتار نمی شود.

فرماندار علی آباد کتول با معتکفین دیدار کرد

 

فرماندار علی آباد کتول با معتکفین دیدار کرد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .