عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تسهیلات ویژه مسکن روستایی گامی در جهت مقاوم سازی و تکمیل واحدهای مسکونی است


تسهیلات ویژه مسکن روستایی گامی در جهت مقاوم سازی و تکمیل واحدهای مسکونی است

تسهیلات ویژه مسکن روستایی گامی در جهت مقاوم سازی و تکمیل واحدهای مسکونی است

جلسه بررسی واحدهای مسکونی بهره مند از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی و چگونگی پرداخت تسهیلات تکمیلی مهر ایران در بنیاد مسکن شهرستان مراوه تپه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مراوه تپه ، در این جلسه که در بنیاد مسکن شهرستان مراوه تپه با حضور حسینی نیا معاون فرماندار شهرستان،صابری مدیر بنیاد مسکن شهرستان،محسنی مسئول اعتبارات مسکن روستایی بنیاد مسکن استان و ناظرین نظام فنی روستایی بخش مرکزی و کارشناسان بنیاد مسکن برگزار گردید صابری ضمن خیر مقدم به حاضرین از مساعدت های فرماندار محترم و معاون ایشان در پیش برد اهداف بنیاد مسکن در شهرستان تشکر نمودند و ضمن تبیین تفاهم نامه جدید فی مابین بنیاد مسکن و بانک قرض الحسنه مهر ایران ، با اشاره به اینکه علیرغم پرداخت تسهیلات مسکن روستایی متاسفانه تعداد واحدهای کم دوام در سطح شهرستان تغییر چندانی نکرده که علت آن را عدم تکمیل واحد مسکونی مقاوم شده و یا عدم تخریب واحد کم دوام ذکر کردند .
وی با اشاره به دو سیاست تشویقی بنیاد یعنی افزایش تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی از 18 میلیون به 20 میلیون برای واحد های تخریب و در جا سازی و بهره مندی از تسهیلات کم بهره مورد تفاهم بنیاد با بانک مهر ایران را موثر و خواستارپیگیری بیش از پیش ناظرین شدند.
در ادامه محسنی به بیان عملکرد بنیاد مسکن در مقاوم سازی واحدهای مسکونی سطح شهرستان پرداختند و از اقای حسینی نیا بابت حساسیت و حضور در اینچنین جلساتی تشکر و قدر دانی نمودند.
  حسینی نیا ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) با اشاره به آسیب شناسی صورت گرفته توسط بنیاد مسکن و راه حل پیشنهادی و انعقاد تفاهم نامه با بانک مهر ایران ، از این اقدام تشکر نموده و بیان داشت: از نهادی مثل بنیاد مسکن و با وظیفه ذاتی ساخت مسکن برای محرومان ,همین انتظار نیز می باشد.
معاون فرماندار با اشاره به اینکه کارهای سازمانی انجام شده و در آمار ساخت مسکن مقاوم درج گردیده ، اما بعضا علیرغم صدور پایانکار تسهیلات این واحد ها قابل سکونت نبوده و ضمن تقدیر از بنیاد مسکن اشاره نمودند دغدغه بنیاد هنوز همان دغدغه امام راحل و ساخت و تکمیل مسکن محرومان می باشد.
وی از ناظرین خواستند تا با پیگیری موضوع با جدیت بیشتر حلاوت و شیرینی داشتن مسکن مقاوم را برای روستاییان به ارمغان آورند و اشاره نمودند که جایی که هستیم از وجود برکت نام امام و نهاد منتسب به امام و رهبری می باشد پس باید به فکر رفع نیاز مردم باشیم.
ایشان در پایان با اشاره به مصوبات دولت تدبیر و امید و تاکید در روانسازی پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی و ادامه کار در برنامه ششم توسعه خواستار مساعدت و همکاری بانک ها شدند و نقش انها را در ایجاد انگیزه بین مردم برای مقاوم سازی مسکن روستایی که بیش از 70 در صد واحدهای شهرستان کم دوام و یا بی دوام می باشند موثر دانستند.

 

تسهیلات ویژه مسکن روستایی گامی در جهت مقاوم سازی و تکمیل واحدهای مسکونی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری مراوه تپه
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .