عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیگیری تاسیس مرکز شیمی درمانی بیماران سرطانی در بندرگز


پیگیری تاسیس مرکز شیمی درمانی بیماران سرطانی در بندرگز

پیگیری تاسیس مرکز شیمی درمانی بیماران سرطانی در بندرگز

  تاسیس مرکز شیمی درمانی بیماران سرطانی در محل بیمارستان قدیم  بندرگز در نشست بررسی ظرفیتهای شهرستان بندرگز در حوزه بهداشت و درمان با حضور فرماندار شهرستان، امام جمعه، نماینده غرب استان در مجلس شورای اسلامی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی و معاونین در بندرگز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز، فرماندار بندرگز اظهار داشت: بهداشت یکی از مهمترین شاخصهای ارتقاء سطح رفاه جامعه در حوزه اجتماعی و یکی از معیارهای تعیین کننده جایگاه و رتبه شهرستان می باشد و قطعا جزء اولویتهای برنامه های کاری ما خواهد بود.

حسین احمدی افزود : شهرستان بندرگز از نظر فرهنگ و آداب و رسوم  مردم مترقی داشته، لیکن از نظر اقتصادی و صنعتی جزء شهرستانهای محروم استان می باشند و درآمد محدود مردم موجب نگرانی آنها در حوزه بهداشت و سلامت شده است ، بنابراین  مسوولین باید توجه ویژه به بخش سلامت و تامین امنیت روانی  جامعه داشته باشند.

وی به مشکلات مربوط به انتقال بیمارستان به خارج از شهر اشاره کرد و اظهار داشت: مراجعات مکرری که از سوی مردم به ائمه جمعه و مسوولین شهرستان شده نشان دهنده این است که مکان مناسبی برای تاسیس بیمارستان انتخاب نشده ولی در هر صورت باید از این امکانات موجود به بهترین نحو ممکن استفاده نمود وبا ارتقاء کیفیت خدمات در جهت جلب رضایت مردم گام برداریم.

احمدی  چهار بانده شدن و تامین روشنائی مناسب  مسیر منتهی به بیمارستان را از عوامل مهم کاهش نگرانی مردم در خصوص  بحث امنیت و خطر تصادفات رانندگی اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیریهای نماینده مجلس ، امام جمعه ، ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خیرین شهرستان پروژه تاسیس مرکز شیمی درمانی در بندرگز محقق گردد و باری از دوش بیماران و خانواده های آنان که اکثرا از قشر محروم جامعه هستند برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه چشم پزشکی بندرگز با توجه به امکانات و تجهیزات مدرن آن به عنوان یک برند معرفی شده بود خواستار برنامه ریزی مناسب مدیریت شبکه بهداشت و درمان در جهت رونق مجدد این بخش  گردید.

فرماندار بندرگز تامین اعتبار مورد نیاز جهت حصار کشی  پروژه ساختمان پزشکان را که سالهاست مغفول مانده ، یکی از راههای ماندگاری پزشکان و متخصصان مورد نیاز شهرستان دانست.

  همچنین نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی دراین نشست گفت : تبدیل بیمارستان قدیم به مرکز شیمی درمانی برای بیماران سرطانی مطالبه  مشترک فرماندار ، امام جمعه و خیرین این شهرستان می باشد .

رامین نورقلی پور با اشاره به آمار بالای ابتلابه سرطان در شهرستان بندرگز که اکثریت از خانواده های بی بضاعت می باشند افزود : تاسیس چنین مرکزی می تواند از رنج و آلام این افراد بکاهد.

وی به برخی طرحهای بدون آمایش از جمله ساخت بیمارستان بندرگز در خارج از شهر و ... اشاره کرد که تبعات بسیاری برای مردم و دولت در بر داشته است.

سید ابوالفضل حسینی امام جمعه بندرگز نیز با اعلام اینکه در صورت واگذاری مکان مناسب از سوی دانشگاه علوم پزشکی کلیه امکانات و تجهیزات مرکز شیمی درمانی توسط خیرین  سلامت تامین خواهد شد اظهار داشت: آمار بالای سرطان در بندرگز جای سوال دارد و باید بررسی های لازم صورت گیرد و برای شناسائی عوامل و پیشگیری از آن پروژه های تحقیقاتی تعریف گردد.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز گفت : فعال سازی بخش چشم پزشکی بیمارستان بندرگز با توجه به امکانات و تجهیزات مدرن این بیمارستان  از اولویت های این دانشگاه می باشد.

وی با اذعان به اینکه بخش اعصاب و روان مستقر در بیمارستان 5 آذر گرگان فاقد استانداردهای لازم می باشد افزود: با توجه به اینکه از نظر تعداد تختهای اعصاب و روان در استان با مشکل مواجه می باشیم، بخش  اعصاب روان از مرکز 5 آذر و با  اضافه شدن سانترهای آموزشی در شهرستانها تقسیم خواهد شد.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: برای انتقال تختهای اعصاب و روان مرکز پنجم آذر گرگان در سه شهرستان مینودشت در شرق، علی آباد در مرکز و بندرگز در غرب استان مجوز های لازم صادر شده است و برای هریک از این شهرستان ها حدود 20 تخت اعصاب و روان تهیه خواهد شد. و با تفاهم نامه ای که با دانشگاههای آزاد این سه شهرستان امضاء شده دانشجویان رشته های روانشناسی بالینی می توانند ازاین  بخشها استفاده آموزشی نمایند.

گفتنی است شهرستان بندرگز دارای 5 مرکزخدمات جامع سلامت، 19 خانه  بهداشت، دو پایگاه شهری در بندرگز و نوکنده و 10 نفر پزشک خانواده می باشد.

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 648
  • کد خبر : 39916