عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اراضی شیبدار روستای پادل دل به باغات مثمر تبدیل می شود

فرماندار گالیکش:

اراضی شیبدار روستای پادل دل به باغات مثمر تبدیل می شود

اراضی شیبدار روستای پادل دل به باغات مثمر تبدیل می شود

فرماندار شهرستان گالیکش طی نشست صمیمی با اهالی روستای پادل دل گفت: اراضی شیبدار این روستا در قالب طرح جامع حوزه آبخیز اوغان به صورت پایلوت به باغات مثمر تبدیل خواهد شد.

خسروی افزود: افرادی که اراضی آنها با منابع طبیعی دارای اختلاف است و این اراضی جزو منابع ملی می باشد تنها راه واگذاری این اراضی به  مردم، کاشت درخت در این زمین ها می باشد. در این طرح درخت به صورت رایگان توسط منابع طبیعی کاشته می شود و تا یکسال  توسط پیمانکاران آبیاری می شود و در قالب یک قرار داد 99ساله به  افراد واگذار می گردد.

اراضی شیبدار روستای پادل دل به باغات مثمر تبدیل می شود

وی همچنین اضافه کرد: زمین افرادی که جزو مستثنیات می باشد، به جهاد کشاورزی مراجعه نمایند و قرارداد کاشت درخت ببندند و از تسهیلات آن اداره استفاده کنند.

 

معاون اداره کل منابع طبیعی گلستان بستر تولید محصولات کشاورزی را خاک دانست و افزود: درصورت از بین رفتن خاک بر اثر بارش های فرسایشی، آتش سوزی و عوامل دیگر، کشاورزی به مخاطره می افتد و تنها راه حفظ زمین های کشاورزی علی الخصوص اراضی شیبدار، تبدیل این زمین ها به باغات مثمر و کاشت درخت است.

لطفی در خصوص اراضی اختلافی روستا با منابع طبیعی گفت: به منظور کاهش این اختلافات علیرغم هزینه بر بودن تجدید ممیزی، مجددا عکس های هوایی سال 1342 که مبنای نقشه قانون منابع طبیعی می باشد را مورد بررسی قرار خواهیم داد و با تجدید ممیزی اختلافات را کاهش دهیم.

وی در پایان صحبتهای خود گفت: منابع طبیعی با تنظیم قراردادهای 99ساله  اراضی  اختلافی را در صورت کاشت درخت به اهالی واگذار می کند و تا اجرای کامل این طرح در تمامی زمینه ها با اهالی روستا کمال همکاری را خواهد نمود و با دعوت از کارشناسان خبره دانشگاهی به صورت علمی و فنی مشکلات این حوزه را در روستا مرتفع خواهیم کرد.

اراضی شیبدار روستای پادل دل به باغات مثمر تبدیل می شود

رئیس  جهاد کشاورزی شهرستان در این جلسه گفت: زمین هایی که جزو مستثنیات می باشد می توانند با انعقاد قرارداد با جهاد کشاورزی در سال جاری، به زیر کشت  درختان مثمر برود.

زارع افزود: تمامی نهال های قابل واگذاری به باغداران به صورت یارانه ای و شناسنامه دار می باشند و بین 3تا 4سال به باردهی اقتصادی خواهند رسید و جهاد در  سال اول 5 مرحله توسط پیمانکاران اقدام به آبیاری نهالها می کند.

 

کوچکی معاون آب منطقه ای گنبد و گالیکش گفت: در صورتی که کشاورزان مدارکی دال بر حقآبه از منابع آبی دارند چه به صورت سنتی و یا قانونی، به مدیرت آب منطقه ای ارائه کنند تا نسبت به تخصیص حقابه اقدام شود.

کوچکی اظهار داشت: در بحث تبدیل اراضی شیبدار، این اداره با نظر مساعد به تخصیص حقابه اقدام خواهد کرد و در صورت تخصیص حقابه در صورتی که طرح تبدیل اراضی شیبدار به باغات انجام گیرد امور آب منطقه ای هم در قالب پروژه های عمرانی نسبت به کانال انتقال آب و بند انحرافی به یاری این طرح خواهد آمد.

اراضی شیبدار روستای پادل دل به باغات مثمر تبدیل می شود

در این نشست بخشدار مرکزی شهرستان گالیکش، معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری گلستان، رئیس اداره جهاد کشاورزی گالیکش، رئیس و کارکنان منابع طبیعی گالیکش،  معاون امور آب منطقه ای گنبد و گالیکش حضور داشتند.

اراضی شیبدار روستای پادل دل به باغات مثمر تبدیل می شود


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : دهیار
  • بازدید : 1960
  • کد خبر : 4568