عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ستاد پيشگيري از وقوع آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در شهرستان آق قلا برگزار شد

صبح امروز به ریاست معاون فرماندار:

جلسه ستاد پيشگيري از وقوع آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در شهرستان آق قلا برگزار شد

جلسه ستاد پيشگيري از وقوع آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در شهرستان آق قلا برگزار شد

جلسه ستاد پيشگيري از وقوع آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در شهرستان آق قلا برگزار شد.

صبح امروز پنج شنبه پانزدهم آذر ماه،جلسه ستاد پیشگیری از وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان آق قلا به ریاست"سید موسی میردیلمی"فرماندار و با حضور مدیران ادارات،نهادها و کارشناسان دستگاه های اجرایی عضو این ستاد در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا،"امانگلدی ضمیر"در این جلسه اظهار کرد:مساله شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک موضوع حاکمیتی است و غفلت از توصیه های پیشگیری موجب شیوع این بیماری در جامعه می شود.

معاون فرماندار شهرستان آق قلا با تاکید بر ضرورت پیشگیری از راه های شیوع این بیماری،افزود:امکان تسری بیماری آنفلوآنزای پرندگان به انسان موجب تهدید سلامت افراد می شود که یکی از راه های پیشگیری این بیماری جلوگیری از زنده فروشی مرغ و فرهنگ سازی در این راستا است.

"میردیلمی"با بیان اینکه بهداشت و سلامت عمومی جامعه در اولویت است،تصریح کرد:اطلاع رسانی در خصوص این بیماری،علائم و راه های انتقال به انسان و چگونگی پیشگیری از آن به مردم و فرهنگ سازی در خصوص عدم استفاده از پرندگان در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری بسیار ضروری است.

کنترل مبادی ورودی شهرستان توسط نیروی انتظامی و شبکه دامپزشکی به منظور نظارت بر ورود کامیون های حمل طیور،جلوگیری از فروش غیر بهداشتی و زنده طیور در ‌سطح شهرستان و بازارهای هفتگی توسط گشتهای مشترک دستگاههای اجرایی،لزوم و اهمیت آموزش و اطلاع رسانی در کلیه مقاطع تحصیلی و اقشار مختلف مردم در خصوص این بیماری با چاپ و توزیع اطلاعیه و برشور و همچنین اعلام ممنوعیت مصرف پرندگان وحشی و مهاجر در رستوران ها و واحد های پذیرایی توسط شبکه بهداشت و درمان از تاکیدات"سید موسی میردیلمی"معاون فرماندار در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان شهرستان آق قلا بود.

 

جلسه ستاد پيشگيري از وقوع آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در شهرستان آق قلا برگزار شد

 



ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 492
  • کد خبر : 54382