عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ترکمن برگزار شد


نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ترکمن برگزار شد

نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ترکمن برگزار شد

نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ترکمن با دستور جلسه ی اسکان نوروزی فرهنگیان، گرامیداشت هفته امور تربیتی با حضور فرماندار و سایر اعضا در محل مدیریت آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان مسافر پذیر بوده و میزبان گردشگران زیادی است بحث اسکان نوروزی بسیار مهم است و باید حداقل بسترهای لازم برای پذیرایی از مهمانان ایجاد شود که یکی از این بسترها، مدارس آموزش و پرورش است.
وی گفت: در سال گذشته مدارس شهرستان پذیرای حدود پنج هزار مسافر و گردشگر بود که ساماندهی مطلوب مدارس به ما کمک می کند برای مسافرین  خاطره خوبی را رقم بزنیم. 
فرماندار شهرستان ترکمن در مورد پذیرایی بدو ورود مسافران نوروزی افزود: طبق طرح هر ساله فرمانداری، سه خانواده اولی که به شهرستان ورود پیدا می کنند با استقبال گرم و تقدیم  هدایایی تکریم می شوند، در آموزش و پرورش این اقدام را در فضای اسکان مسافران انجام شود.
 وی با اشاره به این که ما در سال گذشته پذیرای ۲ میلیون گردشگر در شهرستان بودیم و بیش از ۷۰ درصد مسافرین اعلام رضایتمندی کردند، تاکید کرد: بنابراین هر عاملی که رضایت مهمانان را فراهم کند موجبات رونق گردشگری را فراهم خواهد کرد.
وی همچنین از اقدامات انجام گرفته در حوزه سالن ورزشی شهید عظیم گل و افزایش سرانه فضای ورزشی  تشکر و افزود: ان شاا.. دانش‌آموزان ورزشکاران عزیز از این فضا استفاده بهینه ای داشته باشند.
هیوه چی گفت: در خصوص بزرگداشت هفته امور تربیتی برنامه های زیادی تدوین شده ولی در این حوزه بایستی  فرهنگ سازی کنیم تا در حوزه تعلیم و تربیت اثرگذار باشیم و در این صورت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
وی گفت: در حوزه تعلیم و تربیت حتماً باید به محتوا توجه شود و برنامه محور باشیم و در حوزه فرهنگ سازی از کسانی که تجربه و مهارت  بالایی در انتقال مطالب دارند، استفاده کنیم. چرا که اگر امروز غفلت کنیم شاهد آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
فرماندار در حوزه کنکور سراسری گفت: نباید دلخوش به رتبه های سوم و چهارم استان باشیم و باید تحلیل ها صورت بگیرد و نقاط ضعف و قوت را بشناسیم تا رتبه های خوب را کسب کرده و دانش آموزان خوبی را تربیت کنیم که در جامعه تاثیرگذار باشد.
وی افزود: در حوزه ساخت مدارس توسط خیرین چون نگاه خیرین به ساخت مدارس در روستاهاست ولی بیشترین نیاز به مدارس در حوزه شهری است پس با رایزنی با خیرین، نیک اندیشان بزرگوار را به ساخت مدارس در داخل شهر تشویق کنیم.
فرماندار در خصوص تشکیل  جلسات در روستاها با امام جماعت، دهیار، شوراها و بخشدارن  با مدیران مدارس و مسئولین آموزش و پرورش بندرترکمن گفت: علاوه بر بررسی مسائل فیزیکی و سخت افزاری  مدارس، مواردی مانند ترک تحصیل ها نیز بررسی شود با توجه به این که طی  مصوبه جلسات قبلی شورای آموزش و پرورش هیچ دانش آموزی به خاطر مسائل مالی نباید ترک تحصیل کند.
هیوه چی در خصوص مدرسه خالی ۶کلاسه  ایوان آباد گفت: با توجه به این که فاصله این روستا تا شهر  بیشتر از ۷ کیلومتر نیست، با ایجاد فضای خوب به عنوان بوم گردی روستایی یا کارگاه گردی صنایع دستی  نیز می توان مسافران را جهت اقامت در مدرسه ترغیب کرد.
وی در پایان گفت: می توانیم  با چاپ بروشور و معرفی شهرستان و روستاهای فعال در زمینه های گردشگری، بوم گردی و صنایع دستی ، به توسعه گردشگری و  فرهنگ سازی جامعه  کمک کنیم  و زمینه های رضایت مسافران را با فرهنگ میز بانی خودمان ارتقاء ببخشیم.

نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ترکمن برگزار شد

 

نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ترکمن برگزار شد

 

نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ترکمن برگزار شد

 
 

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .