عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر ترکمن


حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر ترکمن

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر ترکمن

فرماندار شهرستان ترکمن روز جمعه ششم اردیبهشت ماه، در نماز جمعه بندر ترکمن در محل مسجد قبا در میان نمازگزاران حضور یافت و پیش از خطبه های امام جمعه، در خصوص واقعه سیل و سیلاب اخیر در سطح شهرستان و منطقه به ایراد سخنرانی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی فرماندار ضمن تبریک ایام روز کار و کارگر ، روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری طی سخنانی واقعه سیل در سطح شهرستان را تشریح و اقدامات ستاد مدیریت بحران برای مقابله و پیشگیری از سیلاب را بازگو و تصریح کرد: در واقعه سیل اخیر ائمه جمعه،  دستگاههای قضایی و امنیتی و اطلاعاتی، مدیران دستگاههای اجرایی ، نیروی انتظامی، سپاه ، ارتش، جمعیت هلال احمر، بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا، نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و مردم همیشه در صحنه کمک کردند و از وقوع سیل و سیلاب پیشگیری و مقابله شد.
وی افزود : با وجود گذشت چهل روز از تهدید سیل و سیلاب در منطقه مدیریت بحران شهرستان در حال آماده باش است.
 فرماندار شهرستان در ادامه به برخی اقدامات ستاد مدیریت بحران شهرستان در راستای کنترل و هدایت سیل در سطح شهرستان اشاره و افزود : 1- لایروبی رودخانه قره سو و کانال چپاقلی قبل از وقوع سیل و سیلاب 2- دیواره سازی و محکم سازی دیواره رودخانه 3- عملیات انفجار در مصب رودخانه جهت هدایت سریع آب 4- اعزام بیل های زنجیری و بازو بلند در مسیرهای رودخانه قره سو برای انجام عملیات دیواره سازی و اعزام شناور دو زیست به مصب رودخانه جهت لایروبی  5- شکاف جاده در حوزه پل روستای نیازآباد پس از نظر کارشناسی  6- هدایت آب دشت آب به کانال انحرافی ( آب بندان شیلات و اورکت حاجی به سمت دریا ) 7- لایروبی کانال اورکت حاجی و دهانه های پل این مسیر 8- جلوگیری از پارگی و شکاف ایجاد شده در بالادست رودخانه ( محدوده روستای اسلام تپه ) در مدت 48 ساعت به کمک نیروهای ارتش ، سپاه ، کارگران شهرداری ، دستگاههای اجرایی و مردم منطقه ( هماهنگی اعزام حدود  150 نفر نیروی ارتش لشکر 30 ، اعزام 50 نفر نیروی کارگران شهرداری ، نیروهای بسیجی و ... ) 9- ایجاد کانال و دیواره حفاظتی در حریم شهر و روستاها جهت جلوگیری از سیل و سیلاب به این مناطق از جمله اقدامات و تلاش شبانه روزی ستاد مدیریت بحران شهرستان ، مردم و دیگر دستگاههای اجرایی جهت مقابله و پیشگیری از سیل و هدایت و کنترل سیلاب بود.
 وی در این راستا افزود: حفاظت از جان مردم اولویت ما در واقعه سیل اخیر بود و در طول این مدت چند روستا در بالادست شهرستان و در محدوده مسیر رودخانه قره سو تهدید و در محاصره آب قرار گرفت و چندین هکتار از اراضی کشاورزی در این مسیر دچار آبگرفتگی شد و به حول و قوه الهی و تلاش شبانه روزی دستگاههای اجرایی و مردم این سیل خروشان کنترل و هدایت شد.
هیوه چی در ادامه به اقدامات ستاد اسکان موقت سیل زدگان مدیریت بحران شهرستان اشاره و افزود: از جمله اقدامات این شهرستان و به جهت وقوع سیل و سیلاب در سطح منطقه ( شهرستانهای گنبد ، آق قلا و گمیشان ) تشکیل و راه اندازی ستاد اسکان موقت سیل زدگان در جهت حمایت و پشتیبانی از مردم مناطق سیل زده در شهرستان، شامل تجهیز و راه اندازی 9 مدرسه و آموزشگاه و 3 سالن ورزشی و پذیرش 2500 نفر از سیل زدگان منطقه ( شهرستانهای همجوار گنبد ، آق قلا ، گمیشان و تعدادی از شهرستان ترکمن ) بود.
وی تصریح کرد: در این راستا و با تشکیل ستاد مذکور اقدامات حفاظتی و امنیتی ، پذیرش اسکان و ساماندهی سیل زدگان، تغذیه، سلامت و مشاوره با کمک اعضای این ستاد و دستگاههای سپاه ، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان، ائمه جمعه و جماعات، بهزیستی، هلال احمر، شبکه بهداشت و سایر دستگاههای ذیربط انجام و بدون کوچکترین مشکلی و با امنیت کامل مدیریت شد.
 فرماندار شهرستان پس از تشریح اقدامات واقعه قبل و حین سیل و سیلاب به برنامه ها و اقدامات پس از سیل ( جلوگیری از بیماریهای واگیردار و سلامت بهداشت جامعه ) اشاره و افزود: تشکیل ستاد و تیم سلامت پزشکی و بمنظور پیشگیری از بیماریهای واگیر و آموزش مسائل بهداشتی به مردم انجام شده است . برآورد خسارت سیل و ارائه تسهیلات به سیل زدگان و اشتغالزایی از جمله اقدامات بعدی ستاد مدیریت بحران شهرستان است که در حال پیگیری است.
 رهبری قائم مقام مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز به مناسبت روز کار و کارگر ضمن حضور در نماز جمعه و تبریک هفته کار و کارگر پیرامون نقش مهم کار در زندگی و توسعه کشور سخنرانی و از تلاشگران کار و کارگر در توسعه و آبادانی کشور تقدیر و تشکر کرد.
 وی همچنین ضمن اشاره به امنیت شغلی و معیشت کارگران با توجه به شعار سال ( رونق تولید) از دست اندرکاران خواستن از این قشر زحمتکش حمایت و پشتیبانی کنند.
 وی ضمن اشاره به وجود خلاء در قانون کار و بعضا قراردادهای یک طرفه افزود : این مشکلات امنیت شغلی کارگران را به خطر می اندازد و در این راستا ضروری است اقدامات لازم صورت گیرد. در ادامه قائم مقام مدیر کل تعاون، از تلاشهای کارگران در کمک به سیل زدگان و مدیریت و تدبیر فرماندار در پیشگیری و کنترل سیل و سیلاب در سطح شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر ترکمن

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر ترکمن

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر ترکمن

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر ترکمن

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر ترکمن

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر ترکمن

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر ترکمن

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر ترکمن

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر ترکمن

 


 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .