عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۱۷ خرداد ماه٬آغاز طرح ملی غربالگری و کنترل فشار خون در شهرستان آق قلا

فرماندار و رئیس کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان خبر داد:

۱۷ خرداد ماه٬آغاز طرح ملی غربالگری و کنترل فشار خون در شهرستان آق قلا

۱۷ خرداد ماه٬آغاز طرح ملی غربالگری و کنترل فشار خون در شهرستان آق قلا

‹‹امانگلدی ضمیر››از آغاز طرح ملی غربالگری و کنترل فشار خون در شهرستان آق قلا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا٬‹‹امانگلدی ضمیر››در جلسه هماهنگی اجرای طرح ملی غربالگری و کنترل فشار خون که صبح امروز سه شنبه هفتم خرداد ماه در محل دفتر فرماندار برگزار شد٬اظهار داشت:فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در کشور است و بسیاری از افرادی که دارای فشار خون بالا هستند،از این موضوع اطلاعی ندارند.

فرماندار شهرستان آق قلا با تاکید بر ضرورت آگاهی همه افراد در ارتباط با این موضوع٬خاطرنشان کرد:بیماری فشارخون بالا،مهمترین علت قابل کنترل بیماری‌های غیرواگیر نظیر بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته مغزی است.

رئیس کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان آق قلا از آغاز طرح«بسیج ملی کنترل فشار خون»خبر داد و افزود:این طرح از 17 خرداد آغاز می شود و تا 15 تیرماه ادامه دارد و جمعیت30  تا 70سال استان،تمام زنان باردار و افراد دچار بیماری‌های مزمن و کلیوی را تشکیل می‌دهند٬با مراجعه به مراکز جامع سلامت،پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت سراسر شهرستان توسط تیم‌های ثابت و سیار غربالگری می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد:تمام افرادی که در مرحله غربالگری به عنوان بیمار فشار خون بالا شناسایی شوند پس از دریافت پیامک به مراکز جامع خدمات سلامت و یا پزشک مربوطه ارجاع می‌شوند و مراحل مراقبت و درمان خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

‹‹ضمیر››در خاتمه تصریح کرد:در این طرح از ظرفیت تمامی نهادهای عمومی و خصوصی،سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها،بسیج،هلال احمر،نظام پزشکی،بیمه‌ها و دستگاههای اجرایی ذیربط استفاده خواهد شد.

۱۷ خرداد ماه٬آغاز طرح ملی غربالگری و کنترل فشار خون در شهرستان آق قلا

 

۱۷ خرداد ماه٬آغاز طرح ملی غربالگری و کنترل فشار خون در شهرستان آق قلا

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 483
  • کد خبر : 61657