عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان علی آبادکتول

به ریاست فرماندار برگزار گردید؛

برگزاری نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان علی آبادکتول

برگزاری نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان علی آبادکتول

نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باشعار "سلامت همگام عدالت و عدالت همگام سلامت" با حضور هدایتی کتولی فرماندار، برزمینی مدیرکل اموراجتماعی وفرهنگی استانداری، غفاری مدیرکل بهزیستی استان، سایر روسای ادارات شهرستان علی آبادکتول در محل فرمانداری برگزارشد. 

مدیرکل بهزیستی استان دراین مراسم بااشاره به نقش واهمیت بهزیستی در اجرای طرح وسند جامع پیشگیری و کنترل‌ آسیب های اجتماعی در استان اظهار داشت: در یک برنامه زمانی ۵ ساله که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ درپیش داریم درصدد آن هستیم که مشکلات آسیب‌های اجتماعی در استان گلستان متوقف ویا حداقل تا۲۵درصدکاهش یابد.تا به اهداف این سند دست یابیم.
دکترغفاری با بیان آنکه طی سال‌های گذشته سازمان بهزیستی برنامه‌های خوبی در حوزه پیشگیری داشته است افزود: راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق با هدف کاهش این معضل اجتماعی، ارائه الگوی دادگاه مدار ویژه معتادان متجاهر و همچنین گسترش خط ارتباطی ۱۴۸۰، از جمله اقدامات سازمان بهزیستی کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در شرایط فعلی است.
وی یادآور شد؛در راستای درمان وبازتوانی معتادین استان بیش از ۱۰۰مرکز غیردولتی خدمات ارائه میدهند که از این تعداد ۳۳مرکزاقامتی میان مدت(کمپ)،۵۹مرکز mmt یا سرپایی ،۳مرکز سرپناه شبانه،۴تیم امداد و یک مرکز اجتماع درمانمدار غیردولتی هستند که در سال گذشته بیش از ۱۳هزار و ۸۰۰مددجوی وابسته به مواد مخدر را پذیرش کرده و خدمات بازتوانی و درمانی ارائه دادند.
وی تصریح کرد: ‌ باید بررسی شود که چرا آسیب‌های اجتماعی در جامعه به این سطح رسیده و تدابیر لازم برای مقابله با آنها در نظر گرفته شود.

سپس برزمینی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: در جامعه ای که زندگی می کنیم باید به دنبال علل و عوامل آسیبها و پدید های اجتماعی بود و همه طرحهای در حال اجرا در مقوله آسیبهای اجتماعی را در قالب نقد در نظر گرفت تا باعث اصلاح و رفع نقاط ضعف شود .
وی ادامه داد: مسائل و آسیبهای اجتماعی باید از دغدغه فردی به دغدغه اجتمالی سوق داده شود زیرا مسائل علمی با مسائل اجتماعی متفاوت است مسائل اجتماعی جغرافیائی هر محیطی است که در آن منطقه برنامه اجرا می شود و از منطقه و محله تا محله دیگر فرق دارد .
وی خاطرنشان کرد: با انجام کار پژوهشی 5 آسیب اولویت دار استان شناسائی شده است و یک سند جامع پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در استان گلستان تدوین شده و در قالب تقسیم کار ملی به دستگاهها ابلاغ شده است .

در ادامه هدایتی فرماندار شهرستان علی آبادکتول گفت: با توجه به شرایط بومی منطقه و ظرفیت ها و امکانات، اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست .
وی ادامه داد: اعتیاد یک دغدغه اجتماعی که که همه ما با آن درگیر هستیم و نمی توان ادعا کرد که خانواده ای از این آسیب اجتماعی در امان است لذا اقدامات پیشگیرانه می بایست در الویت قرار گیرد.
وی در خاتمه با طرح انتظارات خاطرنشان کرد: ایجاد سرپناه به منظور ساماندهی معتادین بی خانمان، تخصیص اعتبار از محل فصل 5 بابت تجهیز و گسترش مراکز جدید التاسیس و افزایش سهمیه مراکز همکار در اجرای طرح تبصره 2 ماده 26 مورد انتظار از اداره کل بهزیستی است.

برگزاری نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان علی آبادکتول

 






ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .