عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح توانمندسازی بانوان روستاها با جدیت پیگیری می‌شود

مقام عالی دولت در شهرستان گمیشان:

طرح توانمندسازی بانوان روستاها با جدیت پیگیری می‌شود

طرح توانمندسازی بانوان روستاها با جدیت پیگیری می‌شود
 فرماندار شهرستان گمیشان با اشاره به اجرای طرح بانویار گفت: توانمندسازی زنان و دختران روستایی از طریق ایجاد زمینه و افزایش مشارکت آنان در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سطح روستا با ارائه آموزش و مهارت‌های لازم ازجمله اهداف اجرای این طرح است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری؛ احمد دستمرد صبح امروز دوشنبه بیست پنجم شهریور ماه، در دومین جلسه کارگروه بانوان در روستای کملر از توابع بخش گلدشت که با حضور " الهه غیناقی" مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار شد، افزود: در راستای اجرای طرح بانویار، جهت توسعه و حفظ منابع طبیعی و کارآفرینی، جهاد کشاورزی 300 اصله نهال انگور را به خانوار های این روستا اهدا می کند.
 وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز از اولویت های شهرستان گفت: توسعه فضای سبز از اولویت های شهرستان هست و مردم و مدیران را بخصوص بانوان روستایی می توانند در این امر سهیم باشند.
دستمرد در بخش دیگری از این جلسه گفت: کودکان و نوجوانان دارای والدین معتاد، با خلأ حضور پدر و مادر به عنوان منبع قدرت روبرو هستند، به همین علت فرزندان این افراد در اغلب موارد احساس ناامنی دارند و حتی از داشتن چنین پدر و مادری احساس شرمساری می‌کنند.
دستمرد ادامه داد: این کودکان وقتی در گروه همسالان قرار می‌گیرند، به خاطر احساس شرمساری که گفته شد، اعتماد به نفس‌شان تحت تاثیر قرار می‌گیرد و منزوی می‌شوند، همین مسائل باعث اثرات درونی و روانی مخربی روی ذهن‌شان می‌شود و به مرور مستعد انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله مصرف مواد مخدر می‌شوند.
فرماندار شهرستان باتوجه به بازگشایی مدارس خاطر نشان کرد: اگرچه در سال‌های اخیر، آمار بی‌سوادی در کشور سیر نزولی داشته اما هنوز هم بی‌سوادی به‌طور کامل ریشه‌کن نشده است.
در پایان فرماندار شهرستان گمیشان با توجه به بازگشایی مدارس از خانواده ها درخواست کرد هیچکدام از دانش آموزان به خاطر نداشتن لوازم التحریر و کتب درسی از تحصیل باز نمانند.

گفتنی است طرح بانو یار یک طرح استانی با هدف کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها می باشد که در شهرستان گمیشان در دو روستای کله پست از توابع بخش مرکزی و روستای کملر از توابع بخش گلدشت در حال اجرا می باشد.
طرح توانمندسازی بانوان روستاها با جدیت پیگیری می‌شود
 
طرح توانمندسازی بانوان روستاها با جدیت پیگیری می‌شود

ارسال کننده خبر : فرمانداری گمیشان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 324
  • کد خبر : 65700