عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح دهمین مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان استان در گمیشان

با حضور فرماندار گمیشان انجام شد:

افتتاح دهمین مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان استان در گمیشان

افتتاح دهمین مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان استان در گمیشان
با حضور فرماندار گمیشان، دهمین مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان استان«مرکز مهرپویان» در شهر گمیش تپه مرکز شهرستان گمیشان افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گمیشان، فرماندار گمیشان با اشاره به فعالیت اولین مرکز روازنه آموزشی و توانبخشی سالمندان در گمیش تپه گفت: این مرکز روزانه ظرفیت آموزش و توانبخشی 50 سالمند سطح گمیشان را دارد.
احمد دستمرد خاطرنشان کرد: براساس آخرین سرشماری، 145 هزار سالمند در استان وجود دارد، که براساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است 25 درصد سالمندان را تحت پوشش خدمات و برنامه‌های توانمندسازی قرار دهد.
وی با اشاره به محرومیت منطقه خواستار توجه هر چه بیشتر بهزیستی استان به وضعینت سالمندان شهرستان شد.
همچنین، جانشین مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی گلستان، در حاشیه این مراسم افتتاحیه اظهار کرد: سیاست سازمان بهزیستی در استان، کاهش مراکز شبانه‌روزی و افزایش مراکز روزانه است.
سید امیر میرفندرسکی خاطرنشان کرد: در این مراکز خدمات مختلفی مانند توان‌پزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، توانمندسازی، خدمات روانشناسی و هنردرمانی و غیره به این افراد ارائه می‌شود.
وی در پایان درخصوص مشکلات سن سالمندی و نیاز این قشر به توجه و خدمات متناسب با روند سالمندی مباحثی را طرح کرد و بر لزوم توجه هر چه بیشتر برای رفع مشکلات آنان تاکید کرد.
گفتنی است، پس از مراسم افتتاحیه فرماندار شهرستان به همراه جانشین مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان با مسن ترین سالمند این شهرستان در منزل وی نیز دیدار و گفتگو کردند.
دهمین مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان استان«مرکز مهرپویان»، در مراسمی با حضور "احمد دستمرد" فرماندار گمیشان، میرفندرسکی- جانشین مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی گلستان و اعضای شورای اداری شهرستان گمیشان، افتتاح و راه اندازی شد.
افتتاح دهمین مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان استان در گمیشان

ارسال کننده خبر : فرمانداری گمیشان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 347
  • کد خبر : 66478