عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اقدامات پیشگیرانه و آموزشی باید مورد توجه اعضای ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران باشد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس:

اقدامات پیشگیرانه و آموزشی باید مورد توجه اعضای ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران باشد

اقدامات پیشگیرانه و آموزشی باید مورد توجه اعضای ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران باشد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گنبدکاووس با اشاره به ابلاغ چندی پیش قانون جدید مدیریت بحران توسط ریاست جمهوری با عنوان "ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران" گفت: از نکات شاخص قانون جدید تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و آموزشی است که بایستی مورد توجه و اهتمام جدی اعضای ستاد قرار گیرد.
مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: از دیگر نکات برجسته قانون جدید مدیریت بحران و در ارزیابی عملکرد مدیران، دادن اختیار به وزیر کشور، استانداران و فرمانداران است تا درصورت قصور و تخطی احتمالی مدیران از وظایف در زمان بحران، آنها را به مراجع ذیصلاح معرفی کنند.
وی، توجه به نقش رسانه‌ها در آموزش همگانی و انجام اقدامات پیشگیرانه و نیز تبیین حوزه‌های مرتبط با مدیریت بحران را از دیگر نکات برجسته قانون ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران دانست و برلزوم توجه جدی به شرح وظایف هر یک از دستگاه‌ها در قانون جدید و مقوله آموزش همگانی و مدیران مدیریت بحران شهرستان ازسوی هلال احمر و آموزش و پرورش تاکید کرد.
کریمی همچنین از واگذاری زمین مناسب برای تعدادی از خانوارهای سیل‌زده گنبدکاووس که واحد مسکونی آنها در حریم رودخانه قرار داشت و نیز دستور نهایی استاندار گلستان برای تامین زمین مناسب جهت استقرار ستاد فرماندهی مدیریت بحران و نیز مرکز تجمیع ماشین‌آلات و امکانات لجستیک شرق گلستان در این شهرستان خبر داد.
وی گفت: با استقرار ستاد فرماندهی مدیریت بحران شرق گلستان در گنبدکاووس که تشکیل آن در ستاد مدیریت بحران وزارت کشور نیز تصویب شده، از این پس و در مواقع بحرانی، امکانات مورد نیاز در اسرع وقت به هفت شهرستان‌ واقع در شرق این استان ارسال می‌شود.
در این جلسه برخی مدیران عضو ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس نیز به بیان نقطه نظرات و درخواست‌های خود پرداختند و مقرر شد تا مدیران شهرستان نسبت به پیگیری جذب اعتبارات جبران خسارت از دستگاه‌های استانی خود اقدام و آمادگی لازم هم برای برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در ششم آذر امسال را داشته باشند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 384
  • کد خبر : 67512