عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اعتیاد شبیه بهمنی است که به تدریج جوانان ما را از بین می برد

فرماندار شهرستان آق قلا:

اعتیاد شبیه بهمنی است که به تدریج جوانان ما را از بین می برد

فرماندار شهرستان آق قلا در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد شبیه بهمنی است که به تدریج جوانان ما را از بین می برد بنابراین ضروری است برای مقابله با این معضل ، از تمامی ظرفیت شهرستان استفاده نموده تا گام های مؤثرتری را جهت رفع آن در این حوزه برداریم.

الیاس هیوه چی ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اضافه کرد: معتقدم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان این توانمندی را دارد تا با فعالیت بیشتر و بهتر در این حوزه کار انجام دهند ولی آنچه که در این حوزه اهمیت دارد این است که برای حل این معضل به یک راهکار مؤثردست یافته و در حوزه پیشگیری فعالیت نماییم .

وی افزود: کار های خوبی در سال 93 انجام شده است و إن شا ا... در سال 94 هم با یک بازنگری مجدد در برنامه هایمان ، اقدامات موثری را به ویژه در بحث فرهنگ سازی و پیشگیری انجام دهیم .

فرماندار با طرح این سوال که"چرا نتوانسته ایم به طور مؤثر جلوی این کار را بگیریم ؟" ادامه داد : با وجود اینکه برای گروه های متعدد در معرض خطر و از زوایای مختلف کارهای زیادی انجام شده و در هر عرصه ای تلاش نموده تا بتوانیم این روزنه ها را مسدود نماییم این سوال مطرح می شود چرا اقدامات ما موثر واقع نشده است .

هیوه چی اضافه کرد : پس لازم است ما توانمندی خود را بالا ببریم تا تأثیری محسوس روی پیشگیری داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در شهرستان در بحث کشت شاهدانه همچنین کشف لابراتوارهای ساخت مواد مخدر گزارشی دریافت نکردیم اما در مورد مکان هایی که به محلی برای تجمع معتادین تبدیل شده بایستی اقدامات پیشگیرانه انجام داده و باید محل ها را پاکسازی و حداقل آن را ناامن نماییم .

فرماندار با اشاره به وجود یک فرهنگ غلط در بین مجمع رانندگان گفت: برخی از رانندگان برای رفع خستگی از مواد مخدر استفاده می نمایند این مساله باید آموزش داده شود که ادامه این روند منجر به این می گردد که دیگر حتی قادر به رانندگی هم نخواهند شد و برای مسافران و حتی خود رانندگان خطر در پی دارد .

هیوه چی در این جلسه تاکید کرد : وقتی ارگانی مسئول انجام طرحی در شهرستان است ارگان های یاری دهنده موظفند در راستای تحقق اهداف با او همگام شوندزیرا که یکی از بزرگترین مشکلات ما مواد مخدر است و این موضوعی است که جوانان ما ، مدیران آینده ما و در نهایت جامعه ما را تهدید می نمایدو در این راستا هیچگونه قصور و سهل انگاری را نمی پذیریم .

فرماندار در پایان با اشاره به استفاده از ظرفیت حداکثری شهرستان گفت: ما باید از ظرفیت تمامی ارگان ها و NGO ها و تشکل های رسمی و غیر رسمی که می توانند در این راستا به ما کمک نمایند استفاده نموده تا بتوانیم سلامت خود، جوانان و جامعه را تأمین و بر اساس یک برنامه خوب، منظم و تدوین شده عمل نماییم.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 565
  • کد خبر : 7061