عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » احزاب و تشکل‌های سیاسی سرمایه‌های فکری هر جامعه هستند

فرماندار گالیکش در نشست با اعضای حزب کارگزاران سازندگی شهرستان:

احزاب و تشکل‌های سیاسی سرمایه‌های فکری هر جامعه هستند

احزاب و تشکل‌های سیاسی سرمایه‌های فکری هر جامعه هستند

فرماندار گالیکش در نشستی صمیمی با اعضای حزب کارگزاران سازندگی این شهرستان گفت احزاب و تشکل‌های سیاسی در هر جامعه به عنوان سرمایه‌های فکری آن جامعه به‌شمار می‌روند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، علی‌اصغر میرزایی فرماندار شهرستان در این نشست که ظهر سه‌شنبه (۲اردیبهشت‌ماه) با حضور معاون سیاسی فرماندار و اعضای حزب کارگزاران سازندگی شهرستان گالیکش در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: وجود تشکل‌ها و احزاب سیاسی و فعالیت و مطالبه‌گری آنها از مسئولین و دست اندرکاران نظام، رشد و تعالی آن جامعه را به دنبال دارد.

فرماندار گالیکش افزود: یک شهرستان زمانی به لحاظ سیاسی و اجتماعی در مرحله پیشرفت قرار خواهد گرفت که نخبگان و صاحب‌نظران آن شهرستان از هر قوم و گروهی به معنای واقعی پای کار باشند و در همه زمینه‌ها مشارکت نمایند.

علی اصغر میرزایی با تاکید بر این که پایه و اساس تشکیلات نظام را مردم تشکیل می‌دهند تصریح کرد نظام ما یک نظام مقدس است که بر اساس مردم سالاری شکل گرفته و به عبارتی همه کاره حکومت اسلامی ایران خود مردم هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان گالیکش با اشاره به اینکه ساختارهای دموکراسی در جامعه ما آنچنان که باید هنوز شکل نگرفته است، افزود: هر جامعه‌ای که در آن احزاب، تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی فعالیت نداشته باشند، آن جامعه یک جامعه راکت و منفعل است.

فرماندار گالیکش گفت؛ احزاب و تشکل‌های سیاسی، گروه‌ها و سمن‌ها باید ضمن ارتباط و نزدیکی با آحاد مردم، از دغدغه‌ها و خواسته‌های آنها آگاه شده و موارد را به مسئولین بازگو کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه برگزاری میز خدمت در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: مسئولین و مدیران دستگاه‌ها نیازمند نشست با احزاب و تشکل‌ها و همفکری و مشورت با آنها هستند و از طرفی همه مسئولین موظف هستند که مشکلات مردم را رصد کرده و تمام تلاش خود را در جهت رفع آن به کار گیرند.

میرزایی در ادامه مهمترین بخش توسعه در یک جامعه را توسعه فرهنگی و اجتماعی برشمرد و افزود: توسعه فرهنگی و اجتماعی در یک جامعه، توسعه اقتصادی آن را نیز نتیجه خواهد داد. بنابراین توسعه شهرستان نباید تنها در بعد تولید، اشتغال و اقتصادی مورد‌نظر قرار گیرد، بلکه باید تلاش‌ها در تمامی زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و غیره برای دستیابی به توسعه صورت پذیرد.

فرماندار گالیکش رقابت و تلاش مضاعف هر مجموعه برای دستیابی به اهداف و برنامه‌هایشان را اجتناب ناپذیر دانست و یادآور شد: تقابل و چالش‌های نامتعارف در بین احزاب سیاسی، گروه‌ها و دولت‌ها، نه تنها مانع رشد و توسعه جامعه می‌شود، بلکه نهایتاً باعث متضرر شدن همه مردم نیز خواهد شد.

میرزایی گفت: مناسبت‌های ملی مذهبی و انتخابات و نظایر آن از مهمترین فرآیندهایی هستند که مشارکت احزاب و تشکل‌های سیاسی در آنها می‌تواند نتایج بسیار ارزشمند و قابل قبولی را به دنبال داشته باشد. حتی در شرایط امروز که اپیدمی کرونا همه کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است، احزاب می‌توانند در این راستا نیز کمک حال جامعه باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه فرمانداری شهرستان گالیکش مشتاقانه آمادگی برگزاری جلسات و نشست‌های موضوع محور با احزاب و تشکل‌های سیاسی فعال در این شهرستان را دارد.


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : تمکی
  • بازدید : 380
  • کد خبر : 72119