عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید توسعه شهرهای کوچک و تبدیل روستا به شهر است

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری در جلسه شورای اداری شهرستان بندرترکمن؛

یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید توسعه شهرهای کوچک و تبدیل روستا به شهر است

یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید توسعه شهرهای کوچک و تبدیل روستا به شهر است

 مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری در جلسه شورای اداری شهرستان بندرترکمن و معارفه شهردار جدید سیجوال گفت: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید توسعه شهرهای کوچک و تبدیل روستا به شهر است.
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندرترکمن؛ طیبه خلیلی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان و معارفه شهردار جدید سیجوال اظهار کرد: در دولتهای تدبیر و امید تاکنون 9 روستا به شهر ارتقا یافتند و در دولت دوم تدبیر و امید پنج شهر قرق،گلیداغ، دوزین، صادق آباد و اخیرا سیجوال به شهرهای استان اضافه شد.
 وی افزود: در حال حاضر استان گلستان دارای ۳۱ شهر با جمعیت بالغ بر یک میلیون نفر که افزون بر 56و نیم درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند.
 وی تصریح کرد: بودجه کل شهرهای استان در سال99، 1002 میلیارد تومان است که رشد ۷۶ درصدی نسبت به سال گذشته را داشته است.
خلیلی افزود: دولت تدبیر و امید در راستای کمک به شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر در سال گذشته  ۳۰۰ میلیارد تومان به همه شهرداری ها کمک کرد که ۱۳۰ میلیارد تومان در جهت  جبران خسارت های سیل و مابقی به صورت نقدی و اسناد خزانه بوده است.
 وی با اشاره به اینکه فقط ۵ درصد از بودجه شهرداری بندرترکمن در سال گذشته توسط شورا و شهردار محقق شد، این امر را  هشدار بزرگی برای شهر بندرترکمن دانست و گفت: با توجه به این که این شهر یکی از پنج شهر بالای ۵۰ هزار نفر در استان است و در این راستا  از شورای اسلامی شهر بندرترکمن خواست در جهت وظایف قانونی خود حرکت کنند و سرعت گیر حرکت مدیریت شهری نباشند.
 وی در پایان ضمن تبریک به شهردار جدید سیجوال از وی و شورای اسلامی شهر سیجوال خواست در چارچوب وظایف قانونی خود و با ارائه برنامه مدون حرکت کنند و در این مسیر از نظرات ائمه جمعه خیرین تشکل‌های مردم نهاد استفاده کنند. خلیل در پایان از بودجه دو و نیم برابری شهر سیجوال پس از ارتقاء آن از روستا به شهر خبر داد.
 

یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید توسعه شهرهای کوچک و تبدیل روستا به شهر است

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .