عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پرورش قارچ گانودرما برای اولین بار در شهرستان آزادشهر اجرا شد

فرماندار آزادشهر:

پرورش قارچ گانودرما برای اولین بار در شهرستان آزادشهر اجرا شد

 فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: برای اولین بار در استان گلستان یک کارافرین شهرستان آزادشهر در یک کارگاه ۲۵ متر مربعی اقدام به پرورش قارچ گانودرما کرده است که این قارچ ضمن درامدزایی بسیار خوب، از خواص درمانی بی شماری برخوردار است.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر: سید رسول حسینی فرماندار ظهر امروز چهارشنبه 5 شهریورماه، در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار در استان گلستان، آقای فرامرزی یکی از کارآفرینان موفق شهرستان آزادشهر، اقدام به پرورش قارچ گانودرما در روستای سیب چال از توابع بخش چشمه ساران کرده است. وی در کنار پرورش قارچ دکمه‌ای با بالاترین راندمان برداشت، پرورش قارچ گانودرما را در یک کارگاه ۲۵ متری انجام می‌دهد. کار خود را با ۵۰۰ کیلوگرم کمپوست شروع کرده و موفق به استحصال ۱۲ کیلوگرم قارچ گانودرمای خشک گردید و هر کیلوگرم را یک میلیون تومان به فروش رسانده است.
حسینی خاطر نشان کرد: بر اساس تجربیات وی، از هر تن کمپوست که در سال گذشته حدود ۴/۵ میلیون تومان قیمت داشته است؛ بسته به شرایط مناسب تولید می‌توان ۱۵ تا ۵۰ کیلوگرم قارچ خشک گانودرما به دست آورد.
فرامرزی با توجه به هزینه‌ی سرمایشی کارگاه، ترجیح می‌دهد پرورش قارچ را از پاییز که دمای هوا مناسب و نیاز به انرژی سرمایشی کمتر است آغاز کند.
وی بعد از وقفه در فصل تابستان، پرورش این قارچ را از مهرماه از سر خواهد گرفت.
 

پرورش قارچ گانودرما برای اولین بار در شهرستان آزادشهر اجرا شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 289
  • کد خبر : 75874