عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارائه آموزش مهارت در 12 روستای شهرستان گرگان

فرماندار گرگان:

ارائه آموزش مهارت در 12 روستای شهرستان گرگان

 ارائه آموزش مهارت در 12 روستای شهرستان گرگان
فرماندار گرگان از انعقاد تفاهمنامه بین اداره کل فنی و حرفه ای گلستان و فرمانداری گرگان خبر داد و گفت: با انعقاد این تفاهمنامه  آموزشهای مهارتی در 12 روستای شهرستان ارائه خواهد شد. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گرگان، محمد حمیدی در جلسه ستاد اشتغال شهرستان گرگان گفت: با توجه به اینکه سبک زندگی بشر در حال تغییر است، و همه دنیا به سمت مهارت آموزی می روند اگر خودمان را به روز نکنیم از دنیا عقب خواهیم ماند. 
وی افزود: بحث مهارت آموزی و هزینه کردن در این زمینه سرمایه گذاری است چرا که در آینده شاهد این خواهیم بود که تکنولوژی و زیرساخت های مخابراتی به گونه ای می شود که بسیاری از ما متحیر خواهیم ماند. 
فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: در قانون کشور مهارت آموزی جایگاه واقعی خودش را پیدا کرده و ما نیز بر این مسئله اذعان داریم و در تخصیص اعتبارات پیش بینی لازم را در این حوزه خواهیم داشت. 
حمیدی با بیان اینکه با انعقاد این تفاهمنامه تعهدات مجموع فرمانداری سنگین تر خواهد شد، تصریح کرد: سیاست ما به گونه ای است تا بتوانیم در ستاد اشتغال ارائه تسهیلات به مهارت آموختگان فنی و حرفه ای را در اولویت قرار دهیم. 
مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان نیز در این جلسه گفت: سهم آموزش مهارتی در کشورهای آسیایی از سال 2009 تا 2011 حدود 18 درصد بوده است که این رقم در سال 2015 تا 2017 به 42 درصد افزایش پیدا کرده و اگر ما به دنبال این هستیم که از قافله دنیا عقب نمانیم باید به سمت مهارت آموزی پیش برویم. 
حسینی طلب ادامه داد: در حال حاضر سه مرکز فنی حرفه ای یکی در جاده آق قلا مخصوص برادران ، مرکز آموزشی خواهران در ویلاشهر  و مرکز فن آوری و اطلاعات را در شهر گرگان داریم. 
وی با اشاره به اینکه 145 آموزشگاه آزاد نیز مهارت های فنی و حرفه ای را آموزش می دهند، افزود: همچنین یک مرکز جدید به نام هتل داری و گردشگری نیز در حال تکمیل و تجهیز داریم. 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 260
  • کد خبر : 76164