عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کاهش مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب لازمه ی حفظ منابع آب شهرستان است

فرماندار شهرستان ترکمن؛

کاهش مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب لازمه ی حفظ منابع آب شهرستان است

کاهش مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب لازمه ی حفظ منابع آب شهرستان است

 فرماندار شهرستان ترکمن در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان گفت: کاهش مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب لازمه ی حفظ منابع آب شهرستان است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سید صادق شیرینگی فرماندار امروز دوشنبه 28 مهر در جلسه شورای حفاظت از منابع آب  شهرستان اظهار کرد: با توجه به وضعیت منطقه و شهرستان اگر میزان بارندگی کم باشد با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم شد بنابر این لازم است تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شود.
 وی گفت: ۴۵۰ حلقه چاه کشاورزی مجاز در شهرستان وجود دارد که بایستی نظارت‌های لازم اعمال شود تا برداشت از این منابع آب استاندارد و بصورت مجاز باشد.
 نماینده عالی دولت در شهرستان با تاکید بر تقویت منابع آب اظهار کرد: آب مهمترین عنصر حیات برای برای همه موجودات به خصوص انسان است و میراث گرانبهایی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده و لازم است از این منبع حیاتی به درستی محافظت کنیم و آن را به آیندگان تحویل دهیم.
 وی تصریح کرد: علاوه بر ۴۵۰ حلقه چاه مجاز، ۱۳۳ حلقه چاه غیرمجاز نیز در شهرستان وجود دارد که از اداره امور آب خواستار نظارت و تعیین تکلیف این چاه ها شدیم.
 شیرنگی در خصوص آب شرب شهرستان اظهار کرد: با توجه به احداث و بهره برداری آب شیرین کن مشکل خاصی در زمینه آب شرب در شهرستان وجود ندارد و با حفر سه حلقه چاه مشکل آب شرب شهری حل خواهد شد در این راستا اعتبارات لازم تامین شده است و در خصوص صدور پروانه موانع بایستی رفع شود.
 فرماندار در خصوص آب شرب روستایی نیز گفت: با حفر 3 حلقه چاه مشکل آب شرب روستایی نیز حل خواهد شد که نیاز به زمین دارد و تلاش می کنیم زمین مورد نیاز را در اسرع وقت فراهم کنیم.
 وی با اشاره به اینکه اعتبار حفر هر حلقه چاه ۲ میلیارد تومان است، تصریح کرد: مجموع اعتبارات لازم برای ۶ حلقه چاه ۱۲ میلیارد تومان است که اگر موانع و مشکلات فوق الذکر رفع گردد چاه ها حفر و مشکل آب شرب روستایی و شهری مرتفع خواهد شد.

کاهش مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب لازمه ی حفظ منابع آب شهرستان است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .