عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان با فرماندار ترکمن


دیدار مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان با فرماندار ترکمن

دیدار مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان با فرماندار ترکمن

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان روز سه شنبه ششم آبان با حضور در محل فرمانداری شهرستان ترکمن با فرماندار دیدار و در خصوص توانمند سازی جامعه محلی و اشتغال روستایی  و مشاغل خانگی گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرستان ترکمن؛ سیدصادق شیرنگی فرماندار در این نشست اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال در سطح شهرستان بایستی ابتدا پتانسیل های موجود شناسایی و سپس به افراد متقاضی اشتغالزایی در خصوص کارآفرینی آموزش های لازم ارائه شود و بعد از آن نیز حمایت های لازم از این افراد جهت ایجاد اشتغال پایدار انجام شود.
وی افزود: طرح اشتغال زایی بنیاد برکت با رسالت و شناسایی و خلق فن آوری های نوین در حوزه فقر زدایی و محرومیت زدایی با هدف تسهیل مسیر دست یابی جوامع کمتر توسعه یافته به رشد پایدار به طراحی نظام ها و مدل های هدفمند که مجموعه آن تحت نگاهی یکپارچه و محرک زمینه ساز توسعه و اشتغال پایدار در منطقه است.
سلمان زاده مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان در این دیدار گفت: هدف از حضور بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در روستاها ماندگار کردن روستاییان در مرزها، توانمند سازی آنها از حیث اقتصادی و اشتغال است.
 وی اظهار کرد: توانمند سازی جامعه محلی ، کارآفرینی اجتماعی، ارتقاسطح درآمد روستاییان، توجه به تمامی ابعاد معیشتی، تقویت پایه های اقتصادی جوامع روستایی، توسعه کسب وکارهای محلی، جلوگیری از مهاجرت روستایی،….و در نهایت پویاسازی اقتصاد روستا با تکیه بردانایی و سرمایه انسانی از اهداف ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت است.
وی نقش ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را تاثیرگذار خواند و ادامه داد: آمادگی داریم برای محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال پایدار و سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های اقتصادی در حال رکود همکاری های لازم را داشته باشیم.
نصیری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در این دیدار با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های حمایتی بنیاد برکت افزود: برگزاری جلسات با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت همواره مورد تائید و تاکید وزارتخانه بوده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های این بنیاد می‌تواند اثر بخشی محسوسی را درحمایت و توسعه بخشی گردشگری و صنایع‌دستی به همراه داشته باشد.
 او با اشاره به جدیت در حل مشکلات به‌وجود آمده برای کسب و کارهای صنایع‌دستی با توجه به بحران بیماری کرونا و لزوم حمایت از این فعالان جهت رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصادی خاطرنشان کرد: « به این منظور برنامه‌ریزی‌های لازم با همکاری معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی جهت تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان فعال و کارگاه‌های صنایع‌دستی جهت استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت در این بخش صورت می پذیرد.
نصیری بیان کرد: با حمایت از طرح های صنایع دستی و گردشگری یکی از سریعترین و صحیح ترین مسیرهای ایجاد اشتغال های پایدار رقم خواهد خورد.

دیدار مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان با فرماندار ترکمن

 

دیدار مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان با فرماندار ترکمن

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .