عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هم اندیشی اعضای شورا و دهیار روستای تاتار بایجق با فرماندار آزادشهر برگزار شد


جلسه هم اندیشی اعضای شورا و دهیار روستای تاتار بایجق با فرماندار آزادشهر برگزار شد

جلسه هم اندیشی اعضای شورا و دهیار روستای تاتار بایجق با فرماندار آزادشهر برگزار شد

با حضور اعضای شورا و دهیار روستای تاتار بایجق ،جلسه هم اندیشی جهت رفع مشکلات این روستا در محل دفتر کار فرماندار آزادشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، در این جلسه که صبح امروز 17 آذر برگزار شد حسینی فرماندار در این جلسه و در ابتدا به نقش و اهمیت شورا پرداخته و گفتند : در نظام مقدس جمهوری اسلامی، شوراها دارای جایگاه خاصی هستند ، چنان‌که در قانون اساسی علاوه براصل ششم که در آن به موازات توضیح در نحوه انتخاب رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، از انتخاب اعضای شوراهای اسلامی هم یادشده .

ایشان بیان داشتند : یکی از وظایف مهم و اصلی شوراها بسترسازی برای بروز و ظهور مشارکت عمومی مردم در امور مربوط به روستاست. شوراها باید به عنوان پل ارتباطی مردم با مسئولان عمل کنند و در راستای توسعه پایدار و دستیابی به مدیریت روستایی خوب و سالم ارتباط تنگاتنگی با نظام اداری و اقتصادی داشته باشند .

فرماندار آزادشهر در ادامه ابراز داشت : شوراها می بایست استقلال رای داشته باشند ، تا مصوبات آنها بعد از بررسی بخشداری به قانون تبدیل شود ، اگر ارتباط مجموعه فرمانداری،بخشداری‌ با شوراها رابطه مناسب و معقولی نباشد ، مطمئنا مردم روستا ضرر می‌کنند . و روند سرعت توسعه کاهش پیدا خواهد کرد. تغییرات محلی و منطقه کاهش ‌یافته و در نهایت رضایتمندی مردم از عملکرد دهیاری و شورای روستا را کاهش می‌دهد؛ لذا می‌طلبد که شوراها، فرمانداری، بخشداری‌ و سایر بخش‌های دولتی مرتبط در چارچوب قانون به هم احترام بگذارند ، و همدل ، واحد و یکصدا باشند .

وی در خصوص طرح هادی روستایی بیان کرد: طرح هادی روستایی در حقیقت یک نوع نقشه راه برای توسعه یک روستا محسوب می‌شود که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف را تعیین تکلیف می ‌کند و برای رفع دغدغه های ساکنان تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا هر چه سریع تر مشکلاتشان مرتفع شود.

این جلسه با بیان مطالبی از سوی دهیار و اعضای شورای روستای تاتاربایجق و قول مساعد فرماندار جهت بررسی و رفع مشکلات این روستا پایان یافت.

لازم به ذکر است روستای تاتاربایجق از توابع بخش مرکزی آزادشهر طبق سرشماری سال 95 دارای 926 نفر جمعیت و 252 خانوار که در شمال شهرستان قرار دارد.

 

جلسه هم اندیشی اعضای شورا و دهیار روستای تاتار بایجق با فرماندار آزادشهر برگزار شد

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 714
  • کد خبر : 78994