عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست هیات اجرایی و نظارت انتخابات شهرستان ترکمن با کاندیداهای شورای اسلامی شهر بندرترکمن و سیجوال


نشست هیات اجرایی و نظارت انتخابات شهرستان ترکمن با کاندیداهای شورای اسلامی شهر بندرترکمن و سیجوال

 نشست هیات اجرایی و نظارت انتخابات شوراها، دادستان و اعضای شورای تامین شهرستان ترکمن با کاندیداهای شورای اسلامی شهر بندرترکمن و سیجوال امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی انتخابات و روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سیدصادق شیرنگی فرماندار ضمن گرامیداشت روز قدس اظهار کرد: در گام دوم انقلاب و در دهه پنجم آن هستیم که مقام معظم رهبری با ابلاغ گام دوم، مسیر و نقشه راه را برای ما تبیین و ترسیم کردند. در گام دوم انقلاب به دو موضوع باید توجه جدی شود افتخار به گذشته و امید به آینده. زیرا دشمن در راس آنها استکبار جهانی به دنبال ایجاد غفلت در بین مردم و مسئولین و نخبگان ما هستند.
وی افزود: انقلاب ما در تحولات قرن ۲۰ در بطن دو جریان فکری بسیار قوی سیاسی لیبرال دموکراسی غرب و مارکسیست کمونیست شرق شکل گرفت و با ارائه یک الگوی مهم و مستقل به دنیا ثابت کرد که این الگو بدون اتکا به جریان های فکری حاکم بر جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد لذا در گام اول که موفق شدیم یک الگوی بی‌نظیر مردم سالاری دینی را ایجاد کرده و به جهان معرفی کنیم در گام دوم باید بر اساس تجارب گذشته با انتخاب افراد لایق و شایسته مسیر آبادانی و توسعه را با سرعت هموار کنیم.
 وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به قرار گرفتن در آستانه مهمترین رویداد سیاسی سال یعنی انتخابات با توجه به تلاش های دشمنان که  با شیوع ویروس کرونا همراه شده است، باید کاملاً هوشیار باشیم که در زمین دشمن و برای دشمن بازی نکنیم و گل به خودی نزنیم.
 رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان تصریح کرد: مواظب و مراقب خودمان و اطرافیانمان در بحث انتخابات باشیم. رقابت انتخاباتی یک امر کاملاً طبیعی است اما این رقابت باید توأم با رفاقت باشد، با احترام به قانون باشد چرا که قرار است شما در پارلمان محلی مجری قانون باشید می خواهید در لباس یک خدمتگزار به مردم خدمت کنید. مرزهای اخلاقی را به خاطر یک کرسی و به هر قیمت جابجا و اخلاق را ذبح نکنید.
 وی افزود: مقاومت یعنی اینکه به جای اینکه همدیگر را تخریب کنیم هر کس برنامه خودش را به مردم ارائه کند نه اینکه با تخریب رقیب به دنبال کسب رای باشد. این از جوانمردی و آموزه‌های دینی ما به دور است و بطور جدی از ایجاد فضای تخریبی بر علیه رقبا پرهیز کنیم چرا که  ما در یک جامعه اسلامی که بر مبنای اخلاق بنا شده است زندگی می کنیم. 
شیرنگی گفت: بزرگترین پیام آور وحی حضرت رسول اکرم (ص) اخلاقی ترین الگوی همه ما بر روی این کره خاکی بودند که ما را به رعایت اخلاق سفارش می‌کند.  
وی افزود: پیش از انتخابات یک فرصت بسیار خوبی است که خودتان را نشان بدهید که در ابتدا چقدر به قانون پایبند هستید. شما به عنوان نخبگان و الگو مورد تایید برای خدمت قرار گرفتید و بخشی از ظرفیت شایسته و سرمایه بی نظیر جامعه خود هستید، بنابراین نباید با انجام اقدامات غیرقانونی و خارج از عرف فرصت سوزی کنید و در حق خودتان جفا کنید. قانون فصل الخطاب همه ماست و هیچ چیز بهتر از درستی و راستی نیست تلاش کنیم با رفتار منطقی به قانون خوشامد بگوییم.
 نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: وزارت کشور که من در شهرستان نماینده آن هستم مجری انتخابات و پاسدار آرای مردم است و رویکرد ما در این وزارتخانه بر اساس تعامل تفاهم و همکاری است. تعامل و همکاری با همه عوامل اجرایی و نظارت در چارچوب قانون برای برگزاری یک انتخابات سالم پرشور و باشکوه، آزاد و رقابتی.
 وی افزود: ما به عنوان مجریان انتخابات به دنبال اجرای حق و عدالت هستیم، حق و عدالت در اینجا یعنی صیانت از آراء مردم و حفاظت از امانت بزرگی که به دست ما سپرده شده است.
 وی از کاندیداها خواست با توجه به شرایط کرونایی اطلاع‌رسانی لازم به طرفدارانشان را مبنی بر این که با رعایت پروتکل ها در پای صندوق ها حاضر شوند، از ماسک استفاده کنند، افراد خردسال را هنگام رای دادن همراه خودشان نیاورند، در زمان حاضر شدن در محل شعب فاصله گذاری را رعایت و از تجمع درشعب خودداری کنند و در کمترین زمان ممکن و محل شعبه را پس از رای دادن ترک کنند خودکار شخصی داشته باشند رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند و مواردی از این قبیل را انجام دهند.

 

 

 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .