عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های متولی بر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر موثر است


هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های متولی بر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر موثر است

هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های متولی بر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر موثر است
نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رامیان در سال جدید با دستور کار بررسی سهم شهرستان از ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر و ارائه برنامه پیشنهادی دستگاه های در حوزه کنترل و پیشگیری و آسیب شناسی فعالیت ها، صبح پنجشنبه 30 اردیبهشت به ریاست جواد صادقلو در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
در ابتدای این نشست علی بای، رئیس اداره بهزیستی شهرستان با اشاره به اهمیت پرداختن به مسئله اعتیاد گفت: این موضوع نباید تقویمی و مناسبتی باشد بلکه باید فرآیندی بوده و از ظرفیت انجمن ها، سمن ها و... در راستای اجتماعی شدن حوزه عملکردی استفاده شود.
وی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در این حوزه گفت در سال گذشته 12000 نفر از آموزشهای مجازی این نهاد بهره مند شدند ضمن آنکه برگزاری نمایشگاه در فضای آبشارشیرآباد، برگزاری مسابقات ورزشی بین کمپ های ترک اعتیاد، ساماندهی 36 نفر از معتادان متجاهر و زمینه سازی بکارگیری 15 نفر از افراد رهایی یافته از اعتیاد از دیگر اقدامات انجام گرفته طی سال 99 بود.
در ادامه فرماندار ضمن مهم خواندن بحث اعتیاد به عنوان یک مسأله اجتماعی مهم گفت: علل و عوامل گرایش به اعتیاد و متغیرهایی که در گرایش به مواد مخدر تاثیرگذار هستند باید کنترل شود، امروز نهادهای فرهنگی با مسئولیت سنگینی که برعهده دارند اگر هماهنگ عمل نکنند هر روز آسیب ها بیشتر خواهد شد، و هم چنین با برنامه ریزی در خصوص برنامه های  فرهنگی فشارهای اجتماعی برای گرایش به مواد مخدر را کم می کند.
وی همچنین مواد مخدر را بلایی خانمان سوز و منشاء بسیاری از بزه ها و ناهنجاری های اجتماعی دانست و بر اقدامات پیشگیرانه در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: آموزش مقدمه پیشگیری است بنابراین باید با تهیه و تدوین برنامه های آموزشی نسبت به آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم از جمله مدارس و خانواده ها اقدامات لازم صورت گیرد.
صادقلو افزود: بایستی از ظرفیت بخش خصوصی، انجمن های مردم نهاد و اقشار مردم، هم چنین فضای مجازی، رسانه ها و دستگاه های تبلیغی و فرهنگی درکنار وظیفه مندی دستگاههای دولتی برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد. ضمن آنکه در طرح شهید شوشتری، می بایست کلیه دستگاههای اجرایی خدمات رسان با تمام توان و تلاش خود در راستای محرومیت زدایی تلاش مضاعف داشته باشند.
فرماندار با اشاره به شعار امسال شورای مبارزه با مواد مخدر، "یاریگران زندگی، مشارکت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد" اظهار داشت:  مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان باید قدرت اجرایی داشته باشد و بعد اجرایی و هماهنگی مصوبات نیز باید تقویت شود. در پایان، سایر اعضای حاضر در جلسه گزارشی از عملکرد خود در حوزه ی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را ارائه کردند.

هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های متولی بر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر موثر است


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 255
  • کد خبر : 83364