عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش کافی و علمی به زوجین در راستای کاهش آمار طلاق امری ضروری است

فرماندار آزادشهر در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، زنان و خانواده شهرستان:

آموزش کافی و علمی به زوجین در راستای کاهش آمار طلاق امری ضروری است

آموزش کافی و علمی به زوجین در راستای کاهش آمار طلاق امری ضروری است

 فرماندار شهرستان آزادشهر با اشاره به مسئله طلاق در جامعه گفت: متاسفانه آمار طلاق در جامعه نگران کننده و نیازمند توجه جدی و ارائه راهکارهای اجتماعی جهت جلوگیری از رواج این امر نامبارک در بین خانواده هاست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، ملک حسینی صبح امروز سه شنبه 4 خرداد در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی،زنان وخانواده شهرستان آزادشهر با موضوع کنترل و کاهش آمار طلاق، با تاکید بر اهمیت و ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی بیان داشت: مسائل فرهنگی و اجتماعی مسائلی نیست که بشود به صورت جزیره ای و یا محدوده جغرافیایی خاصی با آنها برخورد کرد.

وی افزود: برای مبارزه و کاهش آسیب های اجتماعی، عزم همگانی و بسیج عمومی لازم و ضروریست و بدون شک ساماندهی مسائل فرهنگی و اجتماعی بدون مشارکت و حضور خود مردم و آموزش علمی و آکادمیک امکانپذیر نیست .

نماینده عالی دولت در شهرستان آزادشهر، با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه ازدواج و کاهش آمار آسیب های اجتماعی همچون طلاق خاطر نشان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی دغدغه مهم مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) و دولت است و اگر به دنبال پیشگیری و درمان در مبحثی چون موضوع طلاق نباشیم، صدمات جبران‌ناپذیری به جامعه وارد می‌شود و کج‌روی‌های اجتماعی و افزایش آسیب‌های اجتماعی بیشتری در جامعه را شاهد خواهیم بود .

 در ادامه خانم سادین رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیز ضمن ارائه گزارش مبسوط با محوریت دستور کار جلسه بیان داشتند: عدم شناخت صحیح و کافی زوجین از همدیگر و نداشتن مهارت های ارتباطی- عاطفی و بلوغ عقلانی مطلوب هنگام ازدواج از دلایل مهم طلاق احصاء شده است. ایشان ضمن اشاره به نقش طلاق به عنوان یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی و روند تاثیر گذار مشاوره و راهنمایی در کاهش طلاق افزود: طرح مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق سازمان بهزیستی برای متقاضیان طلاق که به شکل خود معرف از طریق دادگستری‌ها، مراکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی (اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، خدمات اجتماعی سیار و یا سایر مراکز درون سازمانی و برون سازمانی اعم از دولتی و غیر دولتی به این مراکز ارجاع داده می‌شوند، اجرا شده است.

در ادامه هر یک از حاضرین ضمن تبیین تمهیدات انجام داده دستگاه مطبوع خود به نسبت معین شده در تقسیم کار ملی کارگروه اجتماعی و فرهنگی سلامت زنان و خانواده اشاره و راهکارهای موثر و پیشنهادات راهبردی در راستای گسترش سلامت زنان و خانواده به تبیین سخن پرداختند.

 

 

آموزش کافی و علمی به زوجین در راستای کاهش آمار طلاق امری ضروری است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 250
  • کد خبر : 83535