عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » معلم باید در مغز و روح و روان شاگرد تاثیرگذار باشد

آیت الله نورمفیدی در حوزه علمیه فاطمة الزهرا(س) بندرترکمن:

معلم باید در مغز و روح و روان شاگرد تاثیرگذار باشد

معلم باید در مغز و روح و روان شاگرد تاثیرگذار باشد

 نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه شهید مطهری اهل علم، صاحب درد و تفکر بود، گفت: معلم باید در مغز و روح و روان شاگرد تاثیرگذار باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در مراسم گرامیداشت استاد مطهری در حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) بندرترکمن با اشاره به خصوصیات شهید مطهری، گفت: استاد شهید مطهری، تدریس را به عنوان عبادت و وظیفه دینی و نه یک شغل می دانست.

وی با بیان اینکه شاگردان با نشستن پای درس آن استاد بزرگوار تمام وجود و استدلالش را می پذیرفتند، افزود: معلم باید طوری باشد که هم در مغز و هم در روح و روان شاگرد تاثیرگذار باشد.

آیت الله نورمفیدی گفت: بین عالم و متفکر تفاوت وجود دارد.

وی با بیان اینکه کسی که ذهنش از سلسله معلومات پر شده باشد عالم نام دارد، افزود: به طور معمول عالم توانایی ایجاد تحول را ندارد. عالم تحول آفرین نیست. عالم در همان حد اندوخته های خود باقی مانده و تحول آفرین نمی شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان ادامه داد: متفکر با تکیه بر معلومات خود مجهولات را کشف می کند به عبارت دیگر هر چه علم پیشرفت کند بر مجهولات آن نیز افزوده می شود. انسانی که چیزی نمی داند مجهولاتش کم و کسی که اندوخته های علمی اش زیاد است مجهولاتش هم افزایش می یابند. ایمان ریشه تمام فضایل است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ویژگی دیگر شهید مطهری را ایمان واقعی ذکر کرد و گفت: ریشه تمام فضایل ایمان به پروردگار است. ایمان واقعی بسترهای لازم برای تعالی انسان در این عرصه را فراهم می کند.

گفتنی است، این مراسم با حضور نازقلچی فرماندار شهرستان ترکمن، شیرنگی معاون فرماندار، حجت الاسلام منصوری امام جمعه بندرترکمن و جمعی از مسئولان شهرستان ترکمن برگزار شد.

معلم باید در مغز و روح و روان شاگرد تاثیرگذار باشد

 

معلم باید در مغز و روح و روان شاگرد تاثیرگذار باشد

 

معلم باید در مغز و روح و روان شاگرد تاثیرگذار باشد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .