عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیران با طرح جهش تولید مسکن مسئولانه برخورد کنند

فرماندار آزادشهر در جلسه شورای مسکن شهرستان :

مدیران با طرح جهش تولید مسکن مسئولانه برخورد کنند

مدیران با طرح جهش تولید مسکن مسئولانه برخورد کنند

فرماندار آزادشهر گفت: تامین مسکن مناسب از اولویت‌های دولت سیزدهم است در همین ارتباط هیچ مدیری حق ندارد در زمینه جهش تولید مسکن با بی مسئولیتی رفتار کند و باید نهایت تلاش خود را برای تحقق این مهم بکار گیرند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر،حمیدرضا ملک حسینی فرماندار آزادشهر در جلسه شورای مسکن شهرستان که صبح امروز دوشنبه 10 آبان برگزار شد گفت : سهم تسهیلات تعیین شده در قالب طرح‌های مختلف برای تامین مسکن باید جذب شود و نباید با سخت‌گیری و دست اندازی در روند کار باعث شویم مردم رغبتی به دریافت تسهیلات نداشته باشند.

فرماندار آزادشهر اظهار داشت: طرح جهش مسکن که عمدتا دهک های یک تا چهار جامعه را در بر می‌گیرد مهمترین و محوری ترین اولویت دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه دولت مصمم است در افق چهارساله و در قالب این قانون تولید چهار میلیون مسکن را در کشور عملی سازد افزود: براین اساس نقش اصلی دولت در راستای تولید مسکن از طریق تامین زمین و ایجاد تسهیلات برای مردم ایفا می‌شود.

وی اظهار داشت: زمین‌های دولتی که در اختیار ادارات شهرستان قرار دارد باید شناسایی و جهت اجرای این طرح به راه و شهرسازی واگذار شود.

جعفرزاده رئیس اداره راه و شهرسازی آزادشهر در این جلسه با ارائه آخرین اقدامات لازم درخصوص شناسایی اراضی مازاد دستگاههای اجرایی، اراضی نیازمند تغییر کاربری در کمیسیون‌ های ماده پنج، اراضی نیازمند الحاق به محدوده شهری و اراضی برای شهرک سازی جهت رفع نیاز سالانه به مسکن اجرای این طرح مهم‌ملی گفت: آیین نامه ها و شیوه نامه اجرایی قانون جهش مسکن در حال تدوین است که بعد از تصویب در هیات وزیران ابلاغ خواهد شد.

احمدی رئیس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی آزادشهر در این جلسه گفت: باتوجه به نهضت جهش تولید مسکن و ساخت یک میلیون مسکن در کشور همه موظف هستیم برای اجرای این سیاست دولت همکاری لازم را داشته باشیم.

ایشان در خصوص ساخت مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت که مسئولیت آن با بنیاد مسکن است خاطر نشان کرد : در شهرستان آزادشهر 290 واحد برنامه ریزی شده که 190 واحد آن پروانه ساختمانی صادر ،82 واحد قرارداد منعقد شده و همچنین 62 واحد عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

رئیس بنیاد مسکن افزود :در همین ارتباط بانک‌ها موظف هستند در پرداخت تسهیلات سخت گیری نکنند تا روند ساخت و ساز مسکن در شهرستان آزادشهر سرعت بیشتری به خود بگیرد و بارقه امید در بین مردم ایجاد شود.

احمدی برضرورت روان سازی بانک‌ها در بخش پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان و گرفتن ضمانت‌ها تاکید کرد و گفت: پرداخت تسهیلات تامین مسکن از تکالیف مهم هر دولت به شمار می‌رود و در دولت سیزدهم نیز به عنوان اولویت مهم مورد توجه قرار دارد.

در این جلسه بعد از گرفتن نقطه نظرات اعضا و با توجه به تاکید فرماندار آزادشهر مبنی بر لزوم آغاز هر چه سریعتر طرح مسکن در شهرستان بنا شد اقدامات فوری شامل شناسایی اراضی الحاقی، اراضی قابل تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج و اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی مشخص در چهار چوب ماده ۹ و ۱۰ قانون جهش مسکن برخی از آنها از طریق استان و برخی از طریق شورای عالی شهرسازی و ستاد پیگیری لازم شود.

 

مدیران با طرح جهش تولید مسکن مسئولانه برخورد کنند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 273
  • کد خبر : 86938