عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید نسبت به تسهیل و رفع موانع ازدواج جوانان نهایت تلاش را بکار ببندیم

فرماندار آزادشهر در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان :

باید نسبت به تسهیل و رفع موانع ازدواج جوانان نهایت تلاش را بکار ببندیم

باید نسبت به تسهیل و رفع موانع ازدواج جوانان نهایت تلاش را بکار ببندیم

 فرماندار آزادشهر گفت : همه ما وظیفه داریم نسبت به تسهیل و رفع موانع ازدواج جوانان نهایت سعی و تلاش خود را بکار ببندیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، حمیدرضا ملک حسینی فرماندار آزادشهر در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ضمن عرض تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته مقام زن و خیر مقدم به مدعوین حاضر در جلسه گفت : با توجه به اینکه موضوع ازدواج به عنوان یکی از مهمترین پدیده های اجتماعی مطرح می باشد ، مقام معظم رهبری بارها در حوزه ترویج ازدواج به صورت آگاهانه ، پایدار ،همگام و آسان تاکید کردند . 

فرماندار آزادشهر در ادامه افزود : ما باید هم افزایی بیشتری در حوزه ازدواج آسان ، آگاهانه،بهنگام و پایدار داشته باشیم و یکی از این حوزه ها ، حوزه فرهنگ سازی می باشد .

ملک حسینی با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکرد ما رویکرد فرهنگ سازی است ، گفت : یکی از این مسائل ترغیب جوانان به ازدواج آسان و موفق و دیگری تسهیل ازدواج جوانان با فراهم کردن بستری برای جوانان و زوجین کم بضاعت و بی بضاعت است که بتوانند یک بستر آسان و موفق را برای ازدواج فراهم کنند .

وی تصریح کرد : موضوع دیگر موضوع توانمند سازی می باشد که اگر بخواهیم زنجیره های ازدواج موفق را در بحث وظایف فرابخشی دستگاه های اجرایی نام ببریم موضوع فرهنگ سازی ،توانمند سازی و تسهیل سازی مد نظر می باشد .

ملک حسینی در ادامه مهمترین مساله جوانان را بحث اشتغال و ازدواج عنوان کرد و افزود: اداره ورزش و جوانان آمار دقیق جوانان شاغل و غیرشاغل را احصا و جوانان دارای مهارت را جهت دریافت تسهیلات به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی نماید و جهت آموزش مهارت به سایر جوانان از ظرفیت سمن ها و دانشگاه شهرستان استفاده نماید.

 فرماندار آزادشهر در بخش دیگر از سخنان خود به ویروس کرونا اشاره و اظهار داشت: متاسفانه نوع جدید ویروس جهش یافته در سطح استان موسوم به امیکرون به سرعت در حال شیوع است و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی چه از جانب مردم و چه مسئولین امر، قطعا وضعیت شهرستان نارنجی و قرمز خواهد شد که این امر تبعات سنگینی را برای جامعه به همراه خواهد داشت.

 ایشان استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه جهت تسهیل ازدواج جوانان را مفید دانست و خاطرنشان کرد و گفت :سازمانها و نهاد های دولتی باید تسهیل کننده ی اقدامات قانونی سازمانهای مردم نهاد باشند و آنها را در خدمات داوطلبانه شان یاری نمایند.

ملک حسینی عنوان کرد:تفاوتی که جوانان امروز با قدیم دارند این است که سبک زندگی‌ها تغییر پیدا کرده است. باید به سمتی برویم که جوان را متکی به خود بار بیاوریم و امروزه با وجود فضای مجازی توقعات مردم زندگی بسیار بالا رفته و جوانان کمتر زیر بار ازدواج می‌روند و باید به کمک سمن‌ها فضای جامعه را به سمت و سوی زندگی اسلامی ببریم همچنین در تامین مسکن جوانان باید جامعه خیری را مانند مدرسه سازی و مسجد سازی برای ورود به این کار توجیه کنیم.

همچنین در ادامه این جلسه اعضاء ستاد برنامه ها و نقطه نظرات خود را در خصوص سامان ازدواج جوانان ارائه نموده و در راستای بررسی کارشناسی مقررشد از افراد حقیقی و حقوقی برای جلسه بعدی دعوت شده در مورد ازدواج آسان جوانان کمیته هایی در ستاد تشکیل شود.

 

باید نسبت به تسهیل و رفع موانع ازدواج جوانان نهایت تلاش را بکار ببندیم

 

باید نسبت به تسهیل و رفع موانع ازدواج جوانان نهایت تلاش را بکار ببندیم

 

باید نسبت به تسهیل و رفع موانع ازدواج جوانان نهایت تلاش را بکار ببندیم

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 232
  • کد خبر : 89207