عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ضرورت حمایت از زنان کارآفرین و فعال اقتصادی آزادشهر مورد تاکید است

فرماندار آزادشهر در نشست با زنان کارآفرین:

ضرورت حمایت از زنان کارآفرین و فعال اقتصادی آزادشهر مورد تاکید است

ضرورت حمایت از زنان کارآفرین و فعال اقتصادی آزادشهر مورد تاکید است

فرماندار آزادشهر در نشست با بانوان کارآفرین بر اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم و اولویت‌های مورد تأکید استاندار گلستان در حوزه زنان و خانواده و حمایت از بانوان توانمند و کارآفرین تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، حمیدرضا ملک حسینی فرماندار آزادشهر در نشست با بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی که به مناسبت دهه فجر با محوریت بررسی طرح های مرتبط با اشتغال و کارآفرینی زنان و فعالین اقتصادی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات خانگی بانوان برگزار شد خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا توسعه پایدار اتفاق نمی افتد مگر اینکه از ظرفیت ها و فاکتور نیروی انسانی آن جامعه استفاده شود و برای این منظور می توان روی اشتغال زنان طرح هایی را ارائه داد تا بررسی های لازم انجام گیرد و در نهایت منجر به حمایت از زنان کار آفرین شد.

فرماندار آزادشهر افزود : انتخاب، آموزش و ساماندهی زنان تسهیلگر توسعه روستایی، آموزش و ترویج کارآفرینی زنان روستایی و تقویت نقش زنان باید در دست اقدام گیرد.

ملک حسینی خاطرنشان کرد : یکی از مهم‌ترین معیارها جهت سنجش درجه‌ی توسعه‌یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا می باشند. نقش زنان در توسعه، مستقیماً با هدف توسعه‌ی اجتماعی و اقتصادی بستگی داشته و از این‌رو در تحول همه جوامع انسانی، عاملی بنیادی محسوب می‌گردد.

وی یادآوری کرد: زنان ما در طول تاریخ همواره نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند و زمان پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ‌ تحمیلی و تمامی حوزه ها همیشه همچون مردان نقش آفرینی کرده اند.

 نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد: پیگیری های لازم و تمام تلاش خود و دستگاه های ذیربط برای فراهم‌ آوری مواد اولیه و مکان ارائه محصولات و صنایع دستی با هدف عرضه به بازار و رونق صنعت گردشگری را انجام می دهد و برنامه ای برای تبلیغ محصولات و بیمه کارآفرینان ترتیب خواهد داد.

وی خطاب به مدیران دستگاه های دولتی که بیشترین مراجعه کننده را به فرمانداری دارند گفت: ملاک و شاخص کارکرد صحیح یک مدیر دولتی سطح رضایت مراجعه کنندگان است و اگر مدیری احساس مسئولیت نکند و جایگاه ارباب رجوع را مورد تکریم قرار ندهد، مدیریت او مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار خواهد گرفت.

 فرماندار آزادشهر در پایان با اشاره به مشکلات کارآفرینان و برخی صاحبان مشاغل خاص در دریافت تسهیلات بانکی تصریح کرد: با توجه به قوانین موجود بانکی، اخذ ضمانت بانکی برای دریافت وام یک امر اجتناب ناپذیر است، منتها باید سازوکار لازم در نظر گرفته شود که تا حد امکان با تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی و زنجیره‌ای کردن ضمانت‌ها برای برخی از فعالان اقتصادی و تولیدی و مشاغل خاص بتوان آنها را مورد حمایت قرار داد.

در ابتدای این نشست تعدادی از بانوان حاضر با طرح مسائل و مشکلات مد نظر در حوزه های مختلفی همچون ارائه تسهیلات، همکاری و حمایت ادارات و نهادهای مرتبط در شهرستان آزادشهر درخواست ها و مطالبات خود را بیان کردند.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 592
  • کد خبر : 89594