عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برای بالا بردن نرخ سرانه مطالعه در شهرستان نیازمند برنامه ریزی جدید وخلاقانه هستیم

فرماندار علی آبادکتول در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان:

برای بالا بردن نرخ سرانه مطالعه در شهرستان نیازمند برنامه ریزی جدید وخلاقانه هستیم

برای بالا بردن نرخ سرانه مطالعه در شهرستان نیازمند برنامه ریزی جدید وخلاقانه هستیم

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، فرماندار علی آبادکتول گفت:اولین آیاتی که بر پیامبر اسلام (ص) نازل شد در خصوص خواندن ،قلم،نوشتن ومطالعه بود.

ابراهیم احمدی افزود: با بررسی سبقه تاریخی این سرزمین به این نتیجه می رسیم که بسیاری از علوم از ایران قدیم به سایرنقاط جهان تسری یافته است و امروزه نیز دربسیاری از دانش ها و فن آوریها جزوکشورهای پیشرو وپیشرفته جهانیم .

ایشان ضمن اشاره به اینکه کتاب وکتابخوانی ابزار توسعه فرهنگ است عنوان کرد:با ترویج فرهنگ کتابخوانی و تاثیر مستقیمی که بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک شهرستان دارد می توان باعث کاهش آسیب های اجتماعی شد.

فرماندار خاطر نشان کرد: برای بالا بردن نرخ سرانه مطالعه در شهرستان نیازمند یک برنامه ریزی جدید وخلاقانه هستیم. وجود مشاوران جوان ونوجوان در کنارآقای زنگانه یکی از این موارد است.

احمدی تاکید کرد: باید فرهنگ کتاب وکتابخانی به عنوان نماد و المان این شهرستان مطرح شود. ودر این راستا از، خبرنگاران،پایگاه های خبری ورسانه های شخصی خواست بیشتر این موارد راانعکاس بدهند.

مدیر کل کتابخانه های استان گلستان گفت: اگر شهرداران محترم در خصوص واریز نیم درصداز سهم درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی شهرستانهااقدام نکنند این کار توسط تهران انجام می شود وپس از کسر مبالغ به حساب کتابخانه های کل کشور واریز می شود.که در این بین شهرستانها متضرر می شوند.

آخوند عبدالحی میرزعلی افزود: درخصوص شهر سنگدوین اگرشورای محترم اسلامی شهر و خیرین انتفاع مکانی را به این اداره کل واگذار کنند سریعا کتابخانه آن شهر تجهیز ، راه اندازی و یک نیروی بومی نیز جذب خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های استان بیان داشت،باتوجه به شیوع ویروس منحوس کرونا ومشکلات تردد برای شهروندان ،همکاران بنده در تمام نقاط استان آمادگی دارند که فقط با یک تلفن کتاب مورد نظر را از طریق پیک کتاب به اعضای محترم برسانند.

میرزاعلی عنوان کرد، علی آبادکتول در جشنواره رضوی جزو 5 شهر برتر کشور انتخاب شد که جای بسی تبریک دارد. ایشان با بیان این نکته که به تنهائی قادربه حل مشکلات نیستیم از تمامی دستگاه های اجرائی خواست همکاری لازم را داشته باشند.


برای بالا بردن نرخ سرانه مطالعه در شهرستان نیازمند برنامه ریزی جدید وخلاقانه هستیم

  

برای بالا بردن نرخ سرانه مطالعه در شهرستان نیازمند برنامه ریزی جدید وخلاقانه هستیم

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .