عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولویت آینده کشور نیروی انسانی و افزایش جمعیت است

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در جلسه شورای اداری آزادشهر و رامیان :

اولویت آینده کشور نیروی انسانی و افزایش جمعیت است

 

اولویت آینده کشور نیروی انسانی و افزایش جمعیت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : با توجه به حرکت هرم سنی جمعیت به سوی پیری، اولویت نخست آینده کشور نیروی انسانی و افزایش جمعیت است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر ، بهرام عین اللهی عصر روز جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان‌های آزادشهر و رامیان اظهارداشت: پیر شدن جمعیت کشور دغدغه بزرگی است و حضرت آقا هم  به تازگی اعلام فرمودند که اگر برای این مساله فکری نشود تا ۱۵ سال آینده و اثرات خود را نشان می دهد این وزارتخانه در این زمینه نهایت همکاری را خواهد کرد.

وی اظهارداشت: وضعیت کشور از نظر جمعیتی بحرانی و قرمز است و رشد جمعیت منفی است و از  علما و مسوولان و صاحبنظران درخواست داریم برای جلوگیری از کاهش رشد جمعیت راهکار بدهند.

عین اللهی با اشاره به طرح موضوع بیمه زنان باردار در هیئت دولت، اضافه کرد: بر اساس تصمیم هیئت دولت تمامی هزینه های دوران بارداری و زایمان باید رایگان شود و لذا بانوانی که بیمه نیستند نیز حتما از سوی دولت بیمه خواهند شد.

وی تصریح کرد: رویکردهای حمایتی وزرات بهداشت در زمینه رشد جمعیت در حال ترسیم است  و تلاش داریم این حمایت شامل همه زنان کشور اعم از بیمه شدگان و بیمه نشدگان شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مشکل سایت زباله آزادشهر باید هرچه سریع تر حل شود، ادامه داد: اگر این اتفاق رخ ندهد شاهد شیوع بیماریهای متعددی در این حوزه خواهیم بود که لازم است شورای سلامت هر چه سربعتر در شهرستانهای رامیان و ازادشهر تشکیل شود تا پیشگیری از این بیماری ها در دستور کار قرار بگیرد.

بهرام عین اللهی بیان کرد :  تاکنون ۱۴۳ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است ۹۲ درصد مردم دوز اول واکسن  ۸۵ درصد مردم در دوز دوم و ۳۵ درصد مردم تاکنون روز سوم واکسن را تزریق کردند که این در مقایسه با کشورهای توسعه یافته دیگر که برخی از آنها ۶۰ درصد جامعه هست رشد قابل توجهی است.

در ابتدای این جلسه حمیدرضا ملک حسینی فرماندار آزادشهر مهم‌ترین خواسته ما انتقال سایت پسماند زباله است که یکی از درخواست های مهم مردمی از رئیس جمهور به شمار می رود.

ایشان با تاکید بر اینکه ساماندهی بیمارستان ۶۳ تختخوابی حضرت معصومه (ص) آزادشهر و ارتقای آن به بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی از دیگر درخواست های ماست، خاطرنشان کرد: پروژه ملی تعریض جاده آزادشهر به خوش ییلاق، مشکلات آب شرب شهرستان، اصلاح و تامین آب در توزیع و اتمام پروژه فاضلاب شهری از درخواست های مهم مردم شهرستان است.

ملک حسینی به دیگر خواسته های مردم شهر نگین شهر اشاره کرد و گفت: سالن ورزشی نگین شهر نیاز مبرم به بهسازی و نوسازی دارد که باید در این سفر که احتمالا وزیر ورزش و جوانان نیز در استان حضور خواهند یافت مورد توجه جدی دولت قرار بگیرد.

وی نوسازی و بهسازی مدارس شهرستان آزادشهر را نیز یکی دیگر از مطالبات مردم این شهرستان دانست و تاکید کرد: احداث اورژانس جاده‌ای آزادشهر به مینودشت با توجه به سوانح و حوادث متعددی که در این مسیر رخ می دهد یکی از الزامات و ضرورت هایی است که باید به آن پرداخته شود.

کوهساری نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با انتقاد از رویه منابع طبیعی در تملک و سند زدن زمین های اجدادی برخی مردم، گفت: بیایید و با دستوری انقلابی مانع این امر شده و یادگاری از خود به جا بگذارید.

ایشان با اشاره به ضرورت احداث سد قره چای در این شهرستان، اظهار کرد: ایجاد این سد می تواند به رفع تنش آبی شهرستانهای آزادشهر و رامیان کمک شایانی کرده و به کشاورزی این منطقه نیز سامان دهد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد شهرک کشاورزی و گیاهان دارویی در دلند در محل زمین های ایستگاه تحقیقات جهاد کشاورزی می تواند به تولید ثروت پایدار کمک کند، تصریح کرد: بهسازی جاده آزادشهر به شاهرود و ایجاد مجتمع فرهنگی هتری در آزادشهر از دیگر مطالبات ما از دولت در این سفر است. 

کوهساری جابه جایی سایت پسماند زباله آزادشهر را بسیار حیاتی و ضروری دانست و تاکید کرد: حجم اعتراضات مردم و مدیران شهرستان نسبت به این سایت افزایش یافته و تبدیل به یک بحران اجتماعی و حوزه سلامت شده است. 

وی با تاکید بر اینکه راه آهن اینچه برون_ گنبدکاووس _ آزادشهر _ شاهرود _ طبس باید در این دولت با نگاهی مثبت و جدی مورد توجه قرار بگیرد، افزود: شرکت ذوب آهن برای سرمایه گذاری به میزان ۲۰ درصد اعلام آمادگی کرده است.

 

اولویت آینده کشور نیروی انسانی و افزایش جمعیت است

 

اولویت آینده کشور نیروی انسانی و افزایش جمعیت است

 

اولویت آینده کشور نیروی انسانی و افزایش جمعیت است

 

 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 287
  • کد خبر : 90344