عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » درختکاری نیاز جامعه امروز است

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری آزادشهر در مراسم روز درختکاری:

درختکاری نیاز جامعه امروز است

درختکاری نیاز جامعه امروز است

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان آزادشهر درختکاری و کاشت نهال را نیاز جامعه امروز دانست و گفت: کاشت درخت در زمینه تلطیف هوا، کاهش اثر گازهای گلخانه‌ای، تولید اکسیژن، حفاظت از منابع آب و خاک، نفوذپذیری آب، جذب دی اکسید کربن و گرد و غبار موثر است.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر ، احمدرضا آدینه معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آزادشهر امروز یکشنبه در آیین روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در پارک جنگلی روستای سرکهریزا اظهار داشت:نکوداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در تقویم نشان از اهمیت بالا و جایگاه واقعی منابع طبیعی و درختکاری در نزد ایرانیان است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار در ادامه  با اشاره به اینکه غافل شدن از طبیعت مشکلات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت، گفت: کاشت درخت، عملی ماندگار و وظیفه همه ماست و باید با توجه به شرایط موجود طبیعت و زندگی شهرنشینی به این موضوع اهمیت بیشتری دهیم.

 آدینه با تاکید بر مشارکت  مردم در همه ابعاد اجتماعی و فرهنگی افزود : اگر مشارکت و فرهنگ میان مردم در حفظ و نگهداری محیط زیست  و آینده نگری نباشد ، عملا تلاش مسئولین قابل  اجرا نخواهد بود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار با اشاره به نقش منابع طبیعی در زندگی بشر اذعان داشت : دخالت بی رویه و روند زندگی صنعتی انسانها در تخریب منابع طبیعی تهدید و چالش جدی در این حوزه است.

ایشان در پایان تصریح کرد: حفظ محیط زیست با مشارکت تمامی آحاد جامعه و رعایت ضوابط زیست محیطی امکان پذیر  است .

 حجت الاسلام شهابی امام جمعه آزادشهر در این مراسم با اشاره به احادیث و روایاتی از پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) مبنی بر اهمیت درختکاری و اینکه اگر کسی در لحظه قیامت مشغول درختکاری یا غرس درختان است نباید از آن کار دست بردارد گفت: بنا بر فرمایش پیامبر اکرم(ص) نیز درختکاری صدقه جاری به شمار می رود.

امام جمعه آزادشهر به مباحث علمی درختکاری  و آثار مثبت آن اشاره کرده گفت:  تامین اکسیژن مورد نیاز و پاکی هوا، تثبیت خاک، زیباسازی فضا از اثرات درختکاری و حفظ منابع طبیعی است.
۱۵ اسفندماه به نام روز درختکاری و ۱۵ تا ۲۲ اسفند هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
 

درختکاری نیاز جامعه امروز است

 

درختکاری نیاز جامعه امروز است

 

درختکاری نیاز جامعه امروز است

 

درختکاری نیاز جامعه امروز است

 

درختکاری نیاز جامعه امروز است

 

درختکاری نیاز جامعه امروز است

 

درختکاری نیاز جامعه امروز است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 330
  • کد خبر : 90387