عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » متولیان فرهنگی باید نگاه خود را به حوزه کتاب برجسته کنند

معاون فرماندار گالیکش در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان:

متولیان فرهنگی باید نگاه خود را به حوزه کتاب برجسته کنند

متولیان فرهنگی باید نگاه خود را به حوزه کتاب برجسته کنند

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گالیکش در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: متولیان فرهنگی باید نگاه خود را به حوزه کتاب و کتابخوانی برجسته کنند. چرا که در احادیث دینی و مذهبی، فرهنگ و مباحث فرهنگی از اهم مسائل دینی ما بشمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، محمدرضا میرنیا معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان در جلسه انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی شهرستان که با حضور بخشداران و اعضای انجمن در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی از جمله مباحث فرهنگی است که بطور بویژه می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در مقوله فرهنگ سازی در جامعه ایفاد نماید.

میرنیا اضافه کرد: علیرغم گستردگی فضای مجازی و تاثیرات این فضا، کتاب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بعنوان یک محصول فرهنگی بر فضای مجازی ارجحیت دارد.

وی افزود: درخواست ما از مجموعه فرهیخته حاضر در این جلسه این است که نگاه درست و مناسبی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشند تا نسل‌های آینده نیز با همین فرهنگ رشد کنند.

معاون فرماندار با بیان اینکه اگر می‌خواهید به کسی هدیه بدهید یک محصول فرهنگی یا کتاب هدیه بدهید، تاکید کرد: فرهنگ هدیه دادن کتاب بخاطر ماندگاری و تاثیر پذیری مناسب باید در برنامه‌های مختلف از سوی ادارات و دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد تا این فرهنگ در جامعه نهادینه گردد.

محمدرضا میرنیا در ادامه ضمن قدردانی از عملکرد مناسب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یادآور شد: تنها چیزی که در این انجمن مغفول مانده فضا و تعداد نسبتا کم کتابخانه‌ها در سطح شهرستان است که برای برطرف کردن آن باید به فکر تشکیل مجمع خیرین کتابخانه ساز بود تا این نقیصه نیز مرتفع گردد.

معاون عمرانی فرماندار گالیکش خاطرنشان کرد: اگر کتابخانه‌ای با فضای 120 مترمربع در طول چند سال به کمک مجمع خیرین احداث شود، یقینا سرانه مطالعه شهرستان چندین برابر بهبود خواهد یافت.

وی در انتها گفت: از مدارسی که بلااستفاده بوده و یا از استحکام بنای کافی برخوردار نیستند، می‌توان با مقاوم سازی و کمی هزینه از آنها برای فضای مطالعه بهره گرفت، لذا در این خصوص آموزش و پرورش شهرستان نسبت به بررسی و معرفی مدارس این چنینی به انجمن کتابخانه‌های همکاری لازم را داشته باشد.

متولیان فرهنگی باید نگاه خود را به حوزه کتاب برجسته کنند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 234
  • کد خبر : 90602